کد خبر: 62546 A

سفری به دره‌ رنگارنگ آمریکا

سفری به دره‌ رنگارنگ آمریکا

آنتلوپ کنیون یکی از پارک های تفریحی در ایالت آریزونا در ایالات متحده آمریکا است. این پارک یکی از طبیعی ترین پارک ها است که در آن صخره های دیدنی وجود دارد که طی سال ها توسط آب و هوا فرسایش یافته است و امروزه به طور زیبایی خودنمایی می کند.

ایران آرت: در پارک آنتلوپ کنیون اشکال منحصر به فرد و عجیبی از صخره ها وجود دارد که با تابش نور در ساعات مختلف روز تغییر رنگ می دهند و نوری که از شکاف صخره ها به داخل می تابد زیباترین نورپردازی دنیا را به نمایش می گذارد. این مناظر یکی از زیباترین و فراموش نشدنی ترین مناظر هست که در طول زندگی ممکن است مشاهده کرده باشید.

سالها پیش ، گله های بزگوزن های شاخ چنگالی در این دره ها و زمین ها اطراف این دره ، آزادانه زندگی می کردند. این دره زیبا نام خود را از همین بزگوزون ها گرفته است.

این دره شگفت انگیز ، در طول چندین هزار سال و بر اثر نیروهای بی امان آب و باد ایجاد شده است.

فرسایش بر اثر باد و آب ، این ماسه سنگ ها را به آرامی تراشیده و شکل داده است و بافت ها و اشکال منحصر به فرد و زیبایی را در آن ایجاد کرده است.

 

طبیعی ترین پارک در آمریکا, موقعیت مکانی آنتلوپ کنیون, نحوه شکل گیری آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون در طی تغییرات آب و هوایی با خراشیده شدن سنگ ها به وجود آمده است

موقعیت مکانی آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون در ایالت آریزونا ایالات متحده آمریکا و در محدوده دریاچه پاول قرار دارد.

این دره یکی از جالب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری در ایالات متحده آمریکا است.

غار های این پارک جذاب 2 ساعت از گرند کنیون و 4 ساعت از لاس وگاس فاصله دارد ، در واقع مقصدی عالی برای یک سفر جاده ای از دو مقصد گردشگری دیگر در آمریکا است.

این ژرف دره به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم می شود. بخش بالایی با نام " The Crack " و بخش پایینی با نام " The corkscrew " شناخته می شوند. اسم ناواهوایی بخش بالایی tse bighanilini به معنای " جایی که آب از میان صخره ها می گذرد " است. قبیله ی ناواهو بخش پایینی این ژرف دره را Hazdistazi به معنای " قوس های سنگی مارپیچ " نامیده اند.

بخش بالای این ژرف دره برای عکاسی مناسب تر است و پرتو های نوری که از شکاف های آن به داخل می تابند ، منظره ای فوق العاده ایجاد می کند. به همین دلیل ، قسمت بالایی ژرف دره بیشتر مورد توجه گردشگران و به خصوص عکاسان قرار می گیرد. تابش نور و رنگ های زیبایی که در این بخش وجود دارند در دنیا بی نظیر است و زیبایی خاص خود را دارد.

یکی از مواردی که باعث شده است این دره محبوب شود این است که ورودی و تمام سطح آن هموار و است و نیازی به بالا و پایین رفتن و صعود از ارتفاع نیست.

بخش پایینی دره اگر چه به زیبایی قسما بالایی دره نیست اما نمی توان به راحتی از آن گذشت. در واقع اگر به دنبال ماجراجویی هستید و دوست دارید که اطرافتان خلوت تر باشد این بخش را انتخاب کنید. 

در قسمت های پایینی دره نیز فرصت های بی شماری برای عکاسی وجود دارد. در این قسمت از نردبان های زیادی بالا و پایین خواهید رفت و از میان شکاف های پر پیج و خم خواهید گذشت.

نحوه شکل گیری آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون بر اثر فرسایش ماسه ناواهو تشکیل شده است. یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کنند ژرف دره ، سیل های شدید و متعدد بوده است. آب باران در فصل های بارانی سال در آبگیر های بالای دره جمع می شدند و از گذرگاه های باریک آن عبور می کردند. به مرور زمان این گذرگاه ها بر اثر فرسایش عمیق تر و وسیع تر شدند و دیواره های آن ها به نرمی و به شکل موج آب ، شکل گرفته اند.

هنوز هم سیل های زیادی در این منطقه جاری می شوند. در 30 اکتبر سال 2006 سیل وسیعی جاری شد که در 36 ساعت طول کشید و مسئولان مربوطه بخش پایینی آنتلوپ کنیون را برای 5 ماه مسدود کردند.

این ژرف دره یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی است اما عکاسی از این دره کار بسیار دشواری است ، چرا که عکاسی که از این قسمت عکای می کند باید در محدوده نور دهی مهارت زیادی داشته باشد.

به دلیل وجود خطر بارش باران در فصل های باراین سال ، به گردشگران اجازه داده نمی شود تا به تنهایی از این ژرف دره بازدید کنند و حتما باید از تور های همراه با راهنما استفاده کنند.این مکان مانند سایر جاذبه های طبیعی دنیا بسیار جذاب و شگفت انگیز است ، اما مانند هر مکان طبیعی دیگر ممکن است خطراتی نیز برای گردشگران داشته باشد. برای مثال در سال 1997 وقوع سیل باعث کشته شدن 11 توریست شد. تنها کسی که جان سالم از این سیل به در برد راهنمای تور بود که آموزش های لازم را برای مقابله با سیل دیده بود.

 

زمان بازدید از آنتلوپ کنیون, پارک طبیعی آنتلوپ, هزینه بازدید از آنتلوپ کنیون

 

ناواهو

ناواهو یکی از بزرگترین قبیله های سرخ پوست ایالات متحده آمریکا است. این قبیله در ایالت آریزونا و در جنوب یوتا مستقر است و 300000 جمعیت دارد.

به گفته افسانه های باستانی اقوام سرخ پوست ناواهو ، اجداد این قوم با ستاره نشین ها دیدار داشته اند و آنها با سپر های پرنده به زمین آنده اندو ستاره نشین ها همواره راهنمای این قبیله بوده اند.

 

گردشگری پارک آنتلوپ کنیون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین