کد خبر: 12519 A

جنون در دیجیتال آرت/ روایت تورنگ سلیمانی از نمایشگاه "جنون"

جنون در دیجیتال آرت/ روایت تورنگ سلیمانی از نمایشگاه "جنون"

تورنگ سلیمانی مجموعه آثار خود را در گالری ابد به نمایش گذاشته است.

ایران‌آرت: آثار دیجیتال‌آرت تورنگ سلیمانی با عنوان "جنون" در گالری ابد به نمایش درآمده است. سلیمانی درباره این نمایشگاه گفت: آثار من با استفاده از عکاسی و نرم‌افزار به وجود آمده و در کنار آنها یک اثر ویدئوآرت نیز وجود دارد. آنچه در این تصاویر دیده می‌شود نور است. نوری که نماد حقیقت است و انسان با دنبال کردن آن قصد دارد به شناخت بیشتری از خودش برسد.

سلیمانی ادامه داد: همیشه جنون به معنی از خود بی‌خود شدن است و یک حالت منفی در آن وجود دارد، ولی در این مجموعه جنون معنای مثبت دارد که باعث می‌شود انسان با شیدایی به درک بیشتری از خود برسد. در اثر ویدئو نیز فضای تاریکی وجود دارد و بازی‌هایی با نور شده است که نشان می‌دهد انسان در آن تاریکی درجست و جوی خودش است.

تورنگ سلیمانی

او در مورد دلیل گرایش خود به دیجیتال‌آرت گفت: پیش از این آثاری در زمینه نقاشی، کانسپ‌چوال آرت و... داشتم و بعد سعی کردم تجربه دیجیتال آرت را هم به دست آورم. بعد از ایده‌پردازی‌های مختلف، کارهای زیادی در این زمینه انجام دادم که منجر به شکل‌گیری این مجموعه شد.

سلیمانی افزود: برتری دادن شیوه دیجیتال به سایر رسانه‌های هنری، به فضای کاری هنرمند و توانایی او در آن فضا بستگی دارد. من با توجه به اینکه در زمینه گرافیک و عکاسی کار می‌کردم توانستم از امکانات دیجیتال بهره ببرم تا با دست باز، موضوعی را که در ذهن داشتم در زمان کوتاهی پیاده کنم. شاید این کار را با نقاشی هم می‌توانستم انجام دهم اما به زمان بیشتری نیاز داشت و ممکن بود چنین کیفیتی را هم نداشته باشد.

این هنرمند که ساکن آمل است ادامه داد: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی من در تهران است ولی استقبال خوبی از آن شد و روز افتتاحیه نظرات خوبی در مورد آثار شنیدم.

او درباره فضای هنری در شهرستان‌ها گفت: در 2-3 سال اخیر وضعیت بهتر شده است. در یک محیط کوچک وقتی شخصی کار جدی انجام می‌دهد بیشتر دیده می‌شود و دیگران هم تحت تاثیر او قرار می‌گیرند تا بیشتر فعالیت کنند. در مازندران تعداد افرادی که به صورت جدی در هنرهای تجسمی فعال باشند کم است، اما به تازگی استقبال بیشتری از آثار هنری می‌شود و فرهنگ گالری‌گردی کم‌کم جا می‌افتد.

 

سلیمانی افزود: بزرگترین مشکل ما بحث فروش آثار است. هنرمند نمی‌تواند تنها بر اساس علاقه خود کار کند و باید آثارش به فروش برسد. اما به ویژه در زمینه هنر دیجیتال مردم قدمی برای خرید آثار برنمی‌دارند، آثاری شرایط فروش بهتر دارند که بیشتر دکوراتیو باشند، ولی هنرهای جدی درک سخت‌تری دارند. من در کنار فضای بصری زیبا و فرم منسجم تلاش می‌کنم به مفهوم توجه کنم.

لازم به ذکر است تورنگ سلیمانی پیش از این نمایشگاه مغناطیس ۱ و ۲  را در آمل بر پا کرده بود و در چندین نمایشگاه گروهی نیز آثارش به نمایش در آمده است. همچنین آلبوم موسیقی "کوبه‌های باد" را نیز منتشر کرده است.

نمایشگاه جنون تا ۲۴ آبان ماه در گالری ابد به نشانی گیشا (کوی نصر)٬ خیابان شهید علیالی (پیروزی غربی) ، خیابان جوادی، پلاک ۵۳ برقرار است.

 

تورنگ سلیمانی

 

تورنگ سلیمانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین