کد خبر: 12922 A

سنگ تمام هنرمندان تجسمی برای کمک به زلزله زدگان با 5 حراج هنری

سنگ تمام هنرمندان تجسمی برای  کمک به زلزله زدگان با 5 حراج هنری

این روزها هنرمندان با اهدای آثار خود سعی در کمک به هموطنان کرمانشاهی دارند.

ایران‌آرت: وقوع زلزله 21 آبان در کرمانشاه نه تنها باعث غم و اندوه ایرانیان شد، بلکه آنها را واداشت که در نخستین ساعات پس از زلزله به فکر اقدامی برای کاستن از مشکلات حادثه‌دیدگان این واقعه بیفتند. 

اما جامعه تجسمی بر اساس تخصص خود وارد عمل شد و بسیاری از هنرمندان این حوزه با انتشار طرح‌های گوناگون به همدردی با حادثه‌دیدگان پرداختند. با این حال کمک‌های هنرمندان تجسمی به این بخش محدود نشد و آنها تصمیم گرفتند آثار هنری خود را به پول یا کالای مورد نیاز هموطنان زلزله‌زده تبدیل کنند.

استقبال از یک ایده

نخستین خبری که درباره این اقدام شنیده شد از جانب گالری مژده بود. این گالری تصمیم گرفت آثار تعدادی از هنرمندان را در یک حراج خیریه سه روزه به فروش برساند و تمام درآمد آن را صرف کمک به زلزله زدگان کند. اما استقبال پر شور هنرمندان از این ایده باعث شد فضای گالری مژده برای این کار کفایت نکند. با اعلام آمادگی گالری ایرانشهر، ساختمان جدید این گالری به حراج هنری اختصاص یافت تا در مساحت بزرگ‌تر تعداد آثار بیشتری ارائه شود.

در این حراج خیریه که صد در صد فروش آن به زلزله زدگان اهدا می‌شود آثار قابل توجهی از اساتید شاخص و جوانان ارائه شده است. حراج گالری مژده و ایرانشهر جمعه 26 آبان در ساختمان هدیش به نشانی میدان هروی به سمت شرق، خیابان موسوی، روبروی شمشاد افتتاح شد و تا یکشنبه 28 آبان دایر است.

"یک چادر، یک اثر"

دومین گالری که تصمیم به حراج آثار هنری گرفت، گالری دنا بود که با همکاری مجله آنگاه پروژه خاصی را تعریف کردند. با توجه به نیاز شدید زلزله زدگان به چادر و سرپناه، پروژه "یک چادر، یک اثر" شکل گرفت. بر این اساس هرکدام از علاقه‌مندان می‌تواند با خرید یک چادر مسافرتی به گالری دنا مراجعه کند و با تحویل دادن آن یک اثر هنری را دریافت کند.

پروژه‌ مشترک مجله‌ آنگاه و گالری دنا روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه در گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴، واحد ۲ انجام می‌شود.

حراج آثار هنری و کتاب

گالری ثالث یکی دیگر از گالری‌هایی است که حراج هنری ترتیب داده است، اما به اقتضای فضا، این بار فروش کتاب و آثار هنری در کنار هم انجام می‌شود. این حراجی با همکاری گالری چهار و جمعیت امام علی و با حضور نویسندگان و هنرمندان تجسمی روز سه شنبه 30 آبان از ساعت 15 در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره 148 برگزار می‌شود.

هنرمندان استان فارس گردهم می‌آیند

اما گالری‌های خارج از تهران هم از چنین اقدامی بی بهره نمانده‌اند. گالری جم با همکاری گالری‌های تاروپود و سروناز در شهر شیراز فروش آثار هنری را برگزار می‌کنند و تمامی عواید آن به زلزله زدگان اهدا می‌شود. هنرمندان تا چهارشنبه اول آذرماه می‌توانند آثار خود را به این گالری به نشانی میدان اطلسی به سمت میدان ابوالکلام، بین کوچه 7 و 9 پلاک 225  تحویل دهند.

حراج آثار هنرمندان انقلاب

یکی دیگر از کارهایی که در این زمینه صورت می‌گیرد برگزاری ورک‌شاپ خلق و فروش آثار هنری با عنوان "نقشِ باران" است که در کارگاه اصلی حوزه هنری برگزار می‌شود. این برنامه به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی بنیاد روایت فتح با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و طراز اول هنر انقلاب، در محل کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

روز سه شنبه 30 آبان ماه تعدادی از آثار با ارزش هنرمندان انقلاب با حداقل قیمت‌های پایه به مزایده گذاشته و آثار خلق شده در ورک شاپ نیز به فروش می‌رسد. عواید فروش آثار خلق شده در ورک شاپ نقشِ باران که از ساعت 9 صبح تا 19 عصر در کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری برپا می‌شود، به صورت کامل برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اختصاص می‌یابد.

 

گالری ایرانشهر گالری مژده گالری دنا مجله آنگاه گالری جم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین