کد خبر: 13059 A

حراج آثار آی وی‌وی به نفع کودکان سوری

حراج آثار آی وی‌وی به نفع کودکان سوری

«آی وی‌وی» هنرمند مشهور چینی یکی از آثار هنری‌اش را به نفع کودکان سوری به حراج می‌گذارد.

ایران‌آرت: «آی وی‌وی» هنرمند و مجسمه‌ساز معترض چینی به همراه هنرمندان دیگر، آثاری را در یک حراجی برلینی به نفع کودکان جنگ‌زده سوریه به فروش می‌گذارد.

اثر برگرفته از اسباب‌بازی گربه «وی‌وی»، در کنار آثار اهدایی هنرمندان دیگر روز یکم دسامبر در خانه حراجی «گریسباچ» به حراج می‌رود. مبلغ به دست آمده از این حراجی صرف کودکان پناهنده سوری که در لبنان نگهداری می‌شوند، خواهد شد.

آثاری از «گونتر فورگ»، «ادموند دو وال»، «گونترا وکر»، «رزماری تراکل» و «توکاس ساراسنو» هم در کنار مجسمه «وی‌وی» در این حراجی عرضه می‌شود.

ارزش اثر هنری «آی وی‌وی» که «سایز F» نام دارد و با الهام از اسباب‌بازی گربه‌اش ساخته شده است، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو تخمین زده شده است. این هنرمند که نجار هم هست، دو سال وقت صرف خلق این سازه چوبی کرده است.

این هنرمند طی یک سال گذشته به کشورهای مختلف جهان سفر کرده، وضعیت پناهندگان را از نزدیک بررسی و با ۶۰۰ نفر آن‌ها مصاحبه کرده و قصد دارد یک بحران انسانی را در فیلم جدیدش به تصویر بکشد. این پروژه «جریان بشری» نام دارد و دربردارنده تصاویری از ۲۳ کشور جهان است. در این فیلم، تصویر پناهنگانی دیده می‌شود که به خاطر دستیابی به زندگی بهتر، وطن خود را ترک کرده‌اند.

«آی وی‌وی» هنرمند معاصر، مجسمه‌ساز، معمار، عکاس، فیلم‌بردار و منتقد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اهل چین به‌عنوان یک فعال سیاسی به‌شدت و آشکارا به انتقاد و مخالفت با موضع دولت چین در حیطه‌ی دموکراسی و حقوق بشر پرداخته است و به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ به‌مدت ۸۱ روز زندانی شد.

 

چین سوریه آی وی‌وی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین