کد خبر: 13205 A

دوبلین در سال 1991 به روایت عکاس دانمارکی/ این گزارش تصویری گاردین را ببینید

دوبلین در سال 1991 به روایت عکاس دانمارکی/ این گزارش تصویری گاردین را ببینید

در این گزارش تصویری روایت سیاه و سفیدی از دوبلین توسط کراس کلمنت می‌بینید.

ایران آرت: در این گزارش تصویری روایت سیاه و سفیدی از دوبلین توسط کراس کلمنت می‌بینید. کراس کلمنت، عکاس دانمارکی در سفر کوتاهی که به سال 1991 به دوبلین داشت مجموعه عکسی از شهر دوبلین تهیه کرد که اکنون بعد از 25 سال برای اولین بار در کتابی منتشر شده است.

دوبلین، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری ایرلند است که اکنون بیش از یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

دوبلین دارای شمار قابل توجهی از بزرگان و نام‌آوران عرصه هنر و ادبیات است. سه نفر از اهالی این شهر یعنی جورج برنارد شاو، ویلیام باتلر ییتس و ساموئل بکت تاکنون موفق به دریافت جایزه ادبی نوبل شده‌اند. همچنین از دیگر بزرگان شهر دوبلین در عرصه ادبیات می‌توان به جیمز جویس نویسنده شهیر ایرلندی و خالق آثار معروفی چون "دوبلینی‌ها" و "اولیس"، و نیز اسکار وایلد، جاناتان سویفت و برام استوکر خالق داستان دراکولا اشاره کرد. در سال ۲۰۱۰ دوبلین از سوی یونسکو به همراه ادینبرو و آیووا سیتی به عنوان شهر ادبی یونسکو برگزیده شد. موزه ملی ایرلند و مرکز ارکستر و اپرای شهر دوبلین از مناطق مهم فرهنگی هنری شهر دوبلین هستند. مراکز موسیقی و تئاتر زیادی نیز در این شهر یافت می‌شوند که مهمترین آن مرکز فرهنگی باروک است.

تصاویر کراس کلمنت، عکاس دانمارکی اما وجهی دیگری از دوبلین را به ما نشان می‌دهد. فضای غالبا سرد حاکم در عکس‌های کلمنت روح شوخ طبعی ایرلندی‌ها که عمدتا به آن معروف هستند را کاملا مستور کرده است.

گزارش تصویری گاردین را از بخشی از مجموعه عکس کلمنت ببینید:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

جیمز جویس دوبلین کراس کلمنت ساموئل بکت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین