کد خبر: 13596 A

آثار آگوست رودن در موسسه هنر شیکاگو+عکس

آثار آگوست رودن در موسسه هنر شیکاگو+عکس

موسسه هنر شیکاگو آثاری از آگوست رودن به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: گالری 246 موسسه هنر شیکاگو آثاری از آگوست رودن، هنرمند و مجسمه ساز بنام به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا چهارم مارس سال 2018 برپاخواهد بود.

آگوست رودن (Auguste Rodin) در سال 1840 در پاریس به دنیا آمد و به سال 1917 در سن 77 سالگی در مودون، ایل-دو-فرانس درگذشت. رودن را بیش از همه به خاطر مجسمه‌هایش می‌شناسند. بعضی حتی می‌گویند تأثیر گذارترین مجسمه‌ساز اواخر قرن نوزده که به تنهایی پایه‌گذار مجسمه‌سازی قرن بیستمی شد، رودن بود.

رودن در راه بیان منظورش ابایی از کج و معوج کردن پیکره‌هایش نداشت و با این کار ذهنیت کلاسیک فرم و زیبایی ایدئال را در هم شکست. درباره آثار او نوشته‌اند به وضوح علاقه هنرمند به ابراز ترس‌ها و احساسات بدوی او را به هدف سمبولیست‌ها برای نقب زدن به اعماق ذهن نزدیک می‌کند: درون مایه مورد علاقه اش از ۱۸۶۴ شناخته شده‌است و او را می‌توان یک رمانتیک متأخر دانست، با وجود این آنچه او را یک سمبولیست می‌کند علاقه اش به فشار روانی وارد بر شخص توسط تمدن است. چه زمانی که مشغول تفحص در آثار ویرانگر جنگ است و چه وقتی در فشار احساسی تلاش خلاقانه کاوش می‌کند، رودن بر اثرات روانی زندگی مدرن تأکید می‌کند. توانایی او برای بیان شرایط روانی شدید از طریق فرم‌هایی که هم‌زمان آشنا و انتزاعی هستند رابطه اش را با سمبولیسم پررنگ می‌کند.

در اینجا چند تصویر از آثار این هنرمند را می‌بینید:

1

2

3

 

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آگوست رودن موسسه هنر شیکاگو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین