کد خبر: 15094 A

بکت در گالری سایه/ آناهیتا محب‌علی از نمایشگاه "در انتظار گودو" می‌گوید

بکت در گالری سایه/ آناهیتا محب‌علی از نمایشگاه "در انتظار گودو"  می‌گوید

آناهیتا محب‌علی مجموعه نقاشی‌های خود را بر اساس یک نمایشنامه ابزورد به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: آناهیتا محب‌علی نقاش و بازیگر تئاتر درباره مجموعه آثار خود که در گالری سایه به نمایش درآمده است گفت: مجموعه "در انتظار گودو" بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام شکل گرفته که توسط ساموئل بکت نوشته شده است.

محب‌علی افزود: این مجموعه برداشتی از تفکرات نمایشنامه "در انتظار گودو" ساموئل بِکت است و در تمام آنها چهره نویسنده را با توجه به پیچیدگی افکار او و بازتاب آنها در صورت بکت، نمایش دادم. همچنین نمادهای موجود در نمایشنامه را در یک فضای انتزاعی قرار دادم. این نمایشنامه ابزورد است و من با تاش‌های قلم تلاش کردم این پوچی را نمایش دهم.

او با اشاره به اینکه 15 اثر با تکنیک اکریلیک در این نمایشگاه وجود دارد گفت: سال‌ها پیش شاگرد استاد سمندریان بودم و از همان زمان نقاشی می‌کردم. پس از آن نزد نصرت‌اله مسلمیان نقاشی انتزاعی را آموختم. آثار این مجموعه به سبک فیگوراتیو انتزاعی هستند و چشم به راه بودن و سرگردانی انسان امروز را به تصویر می‌کشد و تصویری از آشفتگی آدمی را بیان می‌کند.

محب علی ادامه داد: دنیای تصویری من در مجموعه‌ای وسیع از مستندات و انتخاب‌ها، بر‌اساس جریان سیال ذهن من شکل می‌گیرد و جهانی را به تصویر می‌کشد که به‌گونه‌ای شبیه‌سازی شده و اقتباسی است، این جهان به صورت یک روایت شخصی در نقاشی‌های من بیان شده‌ است.

نمایشگاه "در انتظار گودو" تا بیستم دی ماه در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، خیابان آقاخانی، شماره ۳ برقرار است.

آناهیتا محب علی

گالری سایه ساموئل بکت آناهیتا محب‌علی در انتظار گودو
نظرات خوانندگان
  • عارف محب علی
    پاسخ

    من خیلی سعی کردم ی فامیل مثل فامیل خودم پیدا کنم و پیدا کردم فامیل من هم محب علی هستش

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین