کد خبر: 15144 A

ترانه‌ها و نقاشی‌های محمدابراهیم جعفری کتاب می‌شوند

ترانه‌ها و نقاشی‌های محمدابراهیم جعفری کتاب می‌شوند

محمدابراهیم جعفری، نقاش و ترانه سرا، دو کتاب از آثار خود را منتشر می‌کند.

 

ایران‌آرت: قرار است به زودی کتابی از آثار محمدابراهیم جعفری، نقاش پیشکسوت، توسط نشر نظر منتشر شود. جعفری درباره این کتاب گفت: قرارداد را با ناشر امضا کرده‌ایم و در حال حاضر، مشغول عکاسی از آثار برای این کتاب هستیم. هم‌زمان با انتشار این کتاب، نمایشگاهی هم از آثارم برگزار خواهد شد. البته کار کتاب شاید تا یک سال به طول بینجامد. 

وی درخصوص محتوای این کتاب توضیح داد و گفت: اصولاً کتاب‌های نشر نظر، یک فرمت بخصوصی دارد ولی بسته به نوع کار هر هنرمند و نگاه متمایزش، جزئیات کتاب‌ها تفاوت می‌کند. در ابتدای این کتاب، ابتدا شناخت‌نامه‌‌ای از هنرمند، توسط سارا جعفری خواهد آمد که 30، 40 صفحه می‌شود. این شناخت‌نامه با بیوگرافی‌های معمول فرق دارد. تمام این متن، با استناد به عکس‌ها و مدارک موجود از هنرمند نوشته شده، و هم‌چنین به تمام نقد‌هایی که درباره‌ی نمایشگاه‌های مختلف نوشته شده، ارجاع خواهد داد. هم‌چنین اگر هنرمند در دوره‌ای از فعالیتِ هنری‌‌اش، برنده‌ی جایزه‌ای نیز شده، تمام اطلاعات آن به اضافه‌ی عکس‌ِ آن در این شناخت‌نامه خواهد آمد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم جعفری شاعر و ترانه‌سرا نیز هست و تاکنون بسیاری از ترانه‌هایش توسط خوانندگان مختلفی خوانده شده است. پیشتر کتابی از ترانه‌های وی توسط نشر مشکی تحت عنوان «چو مرغ شب، خواندی و رفتی» منتشر شده بود. حال قرار است اشعار وی نیز به‌ صورت کتابی منتشر شود. جعفری در این باره نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب نیز آماده چاپ است. اشعار این کتاب، از سال 1338 تا سال‌های اخیر سروده شده‌اند.

محمدابراهیم جعفری نشر نظر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین