کد خبر: 16146 A

پس از 10 سال گروه نقاشی خط همپا در گالری مژده

پس از 10 سال گروه نقاشی خط همپا در گالری مژده

چهار هنرمند گروه تجسمی همپا پس از ده سال در گالری مژده گرد هم می‌آیند.

ایران آرت: چهارمین نمایشگاه گروه همپا عصر جمعه 13 بهمن با نمایش آثاری از احمد مازادی، پیمان پیروی، هادی روشن ضمیر و ابراهیم الفت آغاز به کار می کند.

هادی روشن ضمیر در این باره گفت: در سال 86 من و دوستانم آقایان، احمد مازادی، پیمان پیروی و دکتر ابراهیم الفت که بیشتر در زمینه خوشنویسی کلاسیک و نقاشی خط فعالیت می‌کردیم، بنا شدیم که گروهی را به نام همپا در راستای فعالیت‌های هنری‌ تاسیس کنیم.

او افزود: پس از شکل‌گیری گروه همپا و در همان سال‌ها ما سه نمایشگاه گروهی نسبتا موفق را برگزار کردیم اما پس از آن تقریبا به نوعی همه غرق در کارهای شخصی و انفرادی خود شدیم تا اینکه پس از ده سال تصمیم گرفتیم که مجددا در قالب این گروه فعالیت کنیم به همین خاطر چهارمین نمایشگاه انفرادی همپا با حمایت گالری مژده برگزار می‌شود.

این هنرمند اضافه کرد: پس از گذشت ده سال، در شکل اجرایی کارهای گروه همپا تفاوت‌هایی ایجاد شده است و دوستانی که قبلا بیشتر خطاطی کلاسیک کار می‌کردند، به سمت نقاشی خط متمایل شده‌اند البته خود من نیز کار حجم را نیز به کارنامه‌ام افزوده‌ام.

روشن ضمیر درباره آثار حجمی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه چند اثر حجم نیز در کنار سایر آثار به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از آثار حجمی این نمایشگاه با نام "مردی از جنس هیچ" یادمانی از استاد پرویز تناولی است زیرا ایشان به عنوان یک مجسمه ساز مدرن، عبور از فضای کلاسیک را نیز با استفاده از فرهنگ و  هنر کلاسیک ایران انجام دادند که بارزترین آن را می‌توان، استفاده از خط نستعلیق در اثر هیچ ایشان دید.

او آثار این نمایشگاه را فاقد ارتباط معنایی خواند و تصریح کرد: آثار این نمایشگاه دارای ارتباط معنایی نیست زیرا ما تمایل داشتیم که هر کدام از ما فضای آزاد ذهنی خود را به تصویر درآوریم و بتوانیم از این نمایشگاه به عنوان یک گردهمایی پس از ده سال استفاده کنیم البته به طور حتم در نمایشگاه بعدی این گروه محوریت موضوعی را مد نظر خواهیم داشت.

این هنرمند درباره نحوه گزینش آثار اظهار کرد: گزینش آثار این نمایشگاه طی 5 ماه و با نظر خود هنرمندان و البته خانم مژده طباطبایی صورت گرفت.

 در چهارمین نمایشگاه گروه همپا، 25 اثر از هادی روشن ضمیر، احمد مازادی، پیمان پیروی و ابراهیم الفت نمایش داده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از 13 تا 20 بهمن ماه همه روزه به جز شنبه‌ها به گالری مژده واقع در  سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک مراجعه کنند.

 

گالری مژده گروه همپا احمد مازادی هادی روشن ضمیر ابراهیم الفت پیمان پیروی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین