کد خبر: 18882 A

هزینه سرسام‌آور انتقال تابلوی مونالیزا

هزینه سرسام‌آور انتقال تابلوی مونالیزا

۳۰ تا ۳۵ میلیون یورو لازم است تا شاهکار داوینچی از موزه لوور پاریس به جای دیگری منتقل شود.

ایران آرت: بی تردید یکی از مهمترین و گران‌ترین آثار هنری جهان تابلوی مونالیزا یا لبخند ژوکوند، اثر بی بدیل لئوناردو داوینچی است که در موزه لوور فرانسه نگهداری می‌شود.

این اثر به قدری با ارزش است که هیچ قیمتی بر روی آن نمی‌توان گذاشت. مونالیزا در بخش ویژه‌ای در پشت شیشه‌‌های مخصوص موزه لوور نگهداری می‌شود و بازدیدکنندگان حتی نمی‌توانند به دو متری آن نزدیک شوند. حفاظت از این اثر آنچنان اهمیت دارد که عکاسی با فلش از آن ممنوع است.

حال تصور کنید به هر دلیل قرار باشد تابلوی مونالیزا به جای دیگری منتقل شود، به نظر شما این انتقال چقدر هزینه خواهد داشت؟

به گزارش یورونیوز، پیش از این فرانسواز نیسن، وزیر فرهنگ فرانسه قصد داشت تا این تابلو را برای مدت کوتاهی در موزه دیگری در کشور به نمایش بگذارد اما با دیدن هزینه ۳۰ تا ۳۵ میلیون یورویی انتقال آن به کلی از تصمیم خود منصرف شد.

بله درست خوانده‌اید! ۳۰ تا ۳۵ میلیون یورو لازم است تا شاهکار داوینچی از موزه لوور پاریس به جای دیگری منتقل شود.

606x456_cmsv2_984a23f8-1cba-543f-8c0f-7a0a22ebbd2d-3119231

بخشی از گزارش برآورد هزینه موزه لوور از انتقال تابلوی مونالیزا در نشریه لوپاریزین فرانسه منتشر شده است. بر اساس این گزارش هزینه بیمه تابلو ۲ میلیون یورو، ۲ تا ۳ میلیون برای ساخت محفظه نگهداری، ۵ میلیون یورو بسته بندی و حمل و نقل و ۱ تا ۲ میلیون یورو برای حفاظت انسانی و الکترونیکی هزینه خواهد داشت.

به این رقم باید کاهش چشمگیر فروش بلیت ورودی موزه لوور را هم افزود. گزارش نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از کسانی که به موزه لوور می‌روند از تابلوی مونالیزا بازدید می‌کنند. بر اساس تخمین، موزه لوور ۱۳ میلیون یورو از این راه بلیت به فروش می‌رساند.

به این‌ها باید درآمدهای جانبی را نیز افزود. به عنوان مثال هر بازدیدکننده به طور متوسط ۲۱ یورو برای خرید یادگاری و ۹ یورو برای رستوران هزینه می‌کند که مجموع این‌ها به ۷ و نیم میلیون یورو می‌رسد.

به همین دلیل است که موضوع انتقال مونالیزا تقریبا منتفی است. این اثر تا کنون دو بار در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۷۴ به آمریکا و ژاپن منتقل شد اما به نظر می‌رسد از این پس «ژوکوند» تنها در موزه لوور پاریس لبخند بزند.

موزه لوور لئوناردو داوینچی مونالیزا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین