کد خبر: 19620 A

ببینید: آثار جذاب هنرمند برنده اسکار عکاسی

ببینید: آثار جذاب هنرمند برنده اسکار عکاسی

اسکار عکاسی برای گرفتن مجموعه‌ای از تصاویر سیاه و سفید با موضوع زیارت و زائران به عکاس بریتانیایی رسید.

ایران آرت: آلیس تاملینسن نخستین بریتانیایی در ۱۰ سال اخیر لقب گرفت که برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری جوایز جهانی عکس سونی موسوم به اسکار دنیای عکاسی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، تاملینسن که دانش‌آموخته کارشناسی ادبیات انگلیسی و ارتباطات از دانشگاه لیدز و کارشناسی ارشد انسان‌شناسی سفر، گردشگری و زیارت از دانشگاه لندن است، دومین بانوی عکاس در چهار سال اخیر است که این جایزه معتبر را از آن خود می‌کند. پیش‌تر در 2014 سارا نائومی لیوکوویتس، عکاس/خبرنگار آمریکایی جایزه جهانی سونی را به دست آورده بود.

عکاس بریتانیایی که از راه عکاسی پروژه‌های تجاری و تبلیغاتی روزگار می‌گذراند، اسکار عکاسی را برای گرفتن مجموعه‌ای از تصاویر سیاه و سفید با موضوع زیارت و زائران برده است. او این عکس‌ها را در مکان‌های زیارتی کشورهای فرانسه، ایرلند و لهستان گرفت و برای نخستین بار وارد رقابت جوایز سونی شد. تاملینسن که هرگز تصور نمی‌کرد عکس‌هایش چنین مورد توجه قرار بگیرند، از بردن جایزه اول شگفتزده به نظر می‌رسد.

او وقتی شیفته موضوع زیارت شد که مستندی درباره شهر زیارتی لورد دید. او همراه زائران در یک تور برای بازدید از این شهر کوچک در جنوب‌غربی فرانسه رفت و چند روز با بیش از سه هزار زائر پرتغالی در هتل اقامت کرد. تاملینسن پس از این سفر بارها به لورد بازگشت و هر بار در مقام یک ناظر بیرونی عکس‌هایی گرفت که گرچه راضی‌اش نمی‌کرد اما روح زیارت در بسیاری از آنها جاری بود.

هر چند برخی از زائران حاضر نمی‌شدند مقابل دوربین عکاس جوان قرار بگیرند اما بسیاری هم با دیدن نمونه عکس‌های آلیس با کمال میل با او همکاری می‌کردند. مجموعه‌ای از عکس‌های برگزیده جایزه جهانی سونی از روز جمعه در سامرست هاوس لندن افتتاح شده و تا ششم ماه می میزبان علاقه‌مندان است.

عکس‌های این هنرمند را از ایران آرت ببینید. 

1600

1600 (1)

2000 (1)

2000 (2)

2000

عکاسی آلیس تاملینسن اسکار عکاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین