کد خبر: 20940 A

نقد جامعه امروز با پر سیاه زاغ / عکاسی در این خانواده موروثی است

نقد جامعه امروز با پر سیاه زاغ / عکاسی در این خانواده موروثی است

نمایشگاهی از آثار عکاسی هنرمند جوان رخساره اخوت در گالری شلمان برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه عکس رخساره اخوت، شامل ۲۵ عکس این هنرمند با سوژه زاغ، در گالری شلمان برپاست. این هنرمند درباره تازه‌ترین آثار خود به ایران آرت گفت: نام این نمایشگاه «سیاهی...، از رنگ‌های خاکستری توی اتاق پَر» است و در آن دغدغه‌های روزمره و شلوغی و سردرگمی زندگی امروزی را نقد کردم.

او همچنین گفت: برای رسیدن به مقصودم نیاز به حیوانی داشتم که کنتراست بالا داشته باشد و به همین دلیل زاغ را برگزیدم. این کنتراست در تصویر به من در نشان دادن دوگانه‌هایی که امروز با آن درگیریم کمک کرد. دوگانه‌هایی مثل فقیر و غنی و زیبا و زشت.

اخوت توضیح داد: از تکنیک عکاسی کشیدگی استفاده کردم چون به نظرم از این طریق می‌توانستم زودگذر بودن زمان را به مخاطب القا کنم. سعی کردم از فضای لانگ به فضای دیتیل‌دار برسم و از فضای باز به فضای مجازی. به هر حال تجربه جالبی بود.

این هنرمند، همچنین موجودیت زاغ را مبتنی بر کنجکاوی دانست و گفت: تلاش کردم از این طریق ریزبینی و کنجکاوی انسان‌ها در زندگی یکدیگر به خصوص در فضای مجازی امروز را بازتاب دهم. کنجکاوی که گاهی از طریق آن باعث آزار روح یکدیگر می‌شویم.

رخساره اخوت درباره علاقه خود به هنر عکاسی گفت: گمان می‌کنم عکس میراث خانوادگی من است چون پدربزرگم پیشکسوت این هنر است و هفتاد سال پیش عکاسی می‌کرده است. مادربزرگم هم در زمان انقلاب اسلامی دوربین به دست گرفت و جزو نخستین عکاسان زن بود.

نمایشگاه عکس رخساره اخوت، تا 3 خرداد به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 برپاست.

گالری شلمان نمایشگاه عکاسی رخساره اخوت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین