کد خبر: 21000 A

نقاشی‌هایی بر اساس عکس‌های جورج گستر از ایران

نقاشی‌هایی بر اساس عکس‌های جورج گستر  از ایران

یک هنرمند از بازآفرینی عکس‌های جورج گستر در قالب نقاشی خبر داد.

ایران‌آرت: نمایشگاه آثار نقاشی آرش امدادیان با عنوان «دوباره» در گالری آتبین برپاست. این هنرمند درباره نمایشگاه «دوباره» گفت: این نمایشگاه شامل هشت اثر با تکنیک اکریلیک روی بوم است و اندازه‌های آن متغیر است. در این آثار عکس‌های قدیمی را با فرمت نقاشی بازآفرینی کردم. به همین دلیل نام «دوباره» را برای آن انتخاب کردم.

وی افزود: عکس‌های جورج گستر عکاس سوئیسی که در سال ۱۹۷۶ از هواپیما و از فراز آسمان ایران گرفته است را دیدم و تصمیم گرفتم تعدادی از آنها را با نقاشی بازآفرینی کنم. برای این کار انتزاع را بیشتر کردم تا به نگاه تازه‌ای برسم. به عکس‌ها دسترسی داریم و می‌توانیم آنها را ببینیم. به نظرم وجه مشترک کارهای بنده و گستر همراهی وجه فیگوراتیو و انتزاع است. همین وجه مشترک برایم جالب بود و آن را پرورش دادم.

امدادیان گفت: امروز با وجود هلی‌کوپتر‌های کوچک، عکاسی از نظر تکنیکی به آنچه گستر به آن پرداخته دسترسی داریم و به همین دلیل شاید بازآفرینی صرف آثار او چندان هم جالب نباشد. ولی نگاه خاص و فضای بصری گستر برایم بسیار جالب بود.

این هنرمند گفت: پیش از این کتابی از عکس‌های هوایی گستر از ایران منتشر شده بود که paradise lost  نام دارد  و تمامی عکس‌های این هنرمند در آن در دسترس است.

او ادامه داد: چند سال قبل در ایران هم بزرگداشتی برای او برگزار شد. خودم را به این هنرمند و تلاش او برای پرزنت کردن سرزمینم مدیون می‌دانستم و به همین دلیل عکس‌های او را بازآفرینی کردم. آثار این نمایشگاه را برای او ایمیل کردیم تا در جریان آن قرار بگیرد.

در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «دوباره» آمده است: در حدود شش سال پیش بود که برای اولین بار با مجموعه عکس‌های ایران جورج گستر George Gester ، هنرمند سوئیسی آشنا شدم. از آنجایی که تاریخ تولید این عکس‌ها به اواسط دهه هفتاد میلادی بازمی‌گشت و در آن دوران بوسیله هلی‌کوپتر از ارتفاع 1000-4000 پایی عکاسی شده بودند، به غیر از وجه تکنیکی که امروزه بوسیله لوازم ساده از قبیل هلی‌کوپترهای کوچک عکاسی به آسانی امکان پذیر شده است، جنبه بصری این عکس‌ها همچنان از جذابیت خاصی برایم برخوردار بود.

نمایشگاه «دوباره» تا 28 اردیبهشت تا 8 خردادماه در گالری آتبین برپا است. این گالری در خیابان ولیعصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 قرار دارد.

گالری آتبین آرش امدادیان جورج گستر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین