کد خبر: 21702 A

پیکاسو و لمبروک یک قرن پس از جنگ جهانی

پیکاسو و لمبروک یک قرن پس از جنگ جهانی

مجسمه برنزی لمبروک و تابلویی زیبا از پیکاسو از جمله آثار نمایشگاهی در تیت لندن است.

ایران آرت: مجموعه‌ای از آثار هنرمندان بریتانیانی، آلمانی و فرانسوی پس از جنگ جهانی اول در موزه تیت لندن به نمایش درآمده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، درهای نمایشگاه «پس از واقعه: هنر پس از جنگ جهانی اول» روز پنجم ژوئن به روی علاقه‌مندان گشوده شد و بازدید از آن 23 سپتامبر آزاد و رایگان است. مدیران تیت بریتانیا از اعضای خود شامل نیروهای نظامی و کهنه‌سربازان جنگ برای بازدید دعوت کرده است تا شاهد تجربه‌ها و حس‌هایی مشترک با آثاری باشند که پس از حدود یک قرن به تماشای عموم درآمده‌اند.

از جمله آثار هنری موجود در این نمایشگاه می‌توان به یک مجسمه بزرگ برنزی اشاره کرد که کار ویلهلم لمبروک، هنرمند آلمانی است. او این اثر را به یادبود زادگاه خود دویسبورگ خلق کرده بود اما به دلیل القای حس ترس و شکست بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و مدتی پس از پایان جنگ جهانی اول به سوئیس گریخت. لمبروک که هرگز از تجربه‌های دردناک جنگ رها نشده بود، در 1919 در سوئیس خودکشی کرد و از دنیا رفت.

تابلویی زیبا از پابلو پیکاسو که خانواده‌ای را کنار ساحل به تصویر می‌کشد، اثری از کریستوفر ریچارد وین نوینسن که در دوران جنگ سانسور شده بود، یک نقاشی از جان نش و کاری از گئورگ گروتس، هنرمند آلمانی از دیگر آثاری است که در بخش‌های مختلف تیت بریتانیا تماشاگران را به دنیای پس از جنگ جهانی اول می‌برد. چارلز سیمز با «خط مقدم آلمان قدیمی»، ارنست بارلاخ با مجسمه «معلق» و تابلوهای مکس بکمان دیگر هنرمندان حاضر در نمایشگاه هستند.

در بخش پایانی نمایشگاه «پس از واقعه: هنر پس از جنگ جهانی اول» هم تابلویی دیگر از نوینسن به نمایش درآمده است؛ یک نقاشی از نیویورک سال 1920 که این شهر آمریکا را در دوران صلح و پیشرفت نشان می‌دهد. نوینسن که حرکت قطار بین آسمانخراش‌ها را «نیویورک - یک انتزاع» نام نهاده بود، بعدها نام تابلوی خود را به «روح شهر بدون روح» تغییر داد.

پابلو پیکاسو تیت مدرن ویلهلم لمبروک گئورک گروتس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین