کد خبر: 21981 A

اسکار پرتره به هنرمند انگلیسی برای ترسیم مادرش رسید

اسکار پرتره به هنرمند انگلیسی برای ترسیم مادرش رسید

اسکافِت که در بارسلونا به دنیا آمده است، جایزه 35 هزار پوندی پرتره بی‌پی را در جشنی در گالری ملی پرتره دریافت کرد.

ایران آرت: پرتره لطیف و تا حدودی فراواقعگرایانه یک هنرمند از مادرش در حال نوشیدن چای یکی از معتبرترین جوایز هنری بریتانیا موسوم به اسکار پرتره را از آن خود کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کرییتیو بوم، تابلوی «فرشته‌ای سر میز من» اثر میریام اسکافِت مادر این هنرمند اهل لندن را در حالی نشان می‌دهد که با لباس خانه سر میز آشپزخانه نشسته و به نقطه‌ای خیره شده است. سادگی چهره مادر که بار دیگر به موضوع «مادر جهانی» دامن زده به علاوه چینی‌هایی که به نظر می‌رسد در حال حرکت هستند، تابلو را از پرتره‌ای عادی به یک نقاشی سوررئال یا فراواقعگرایانه تبدیل کرده است.

اسکافِت که در بارسلونا به دنیا آمده و دانش‌آموخته طراحی سه‌بعدی از مدرسه هنر برایتن است، جایزه 35 هزار پوندی پرتره بی‌پی را در جشنی در گالری ملی پرتره در لندن از دستان لیلی جول، بازیگر و مدل بریتانیایی دریافت کرد. ضمن اینکه همزمان با نمایش تابلوی «فرشته‌ای سر میز من» در گالری، کمیسیونی به ارزش هفت هزار پوند به هنرمند تعلق خواهد گرفت. جایزه دوم 12 هزار پوندی به فیلسیا فورت آمریکایی رسید و جایزه سوم 10 هزار پوندی به ژو تونگیائو از چین اهدا شد.

جایزه پرتره بی‌پی جایزه‌ای سالانه است که گالری ملی پرتره لندن از 1990 به برترین پرتره تعلق می‌گیرد و مهم‌ترین جایزه دنیا در بخش نقاشی پرتره است. برخی کارشناسان آن را از معتبرترین رقابت‌های هنری در هنر معاصر می‌دانند و روزنامه دیلی میل هم جایزه پرتره بی‌پی را اسکار پرتره‌ها نام نهاده است. امسال 2667 پرتره از 88 کشور برای قرار گرفتن در جمع سه برگزیده نهایی با هم رقابت کردند.

نقاشی‌های برگزیده از روز پنجشنبه در نمایشگاه سالانه جایزه پرتره بی‌پی در لندن به نمایش درمی‌آیند و این نمایشگاه تا اوایل پاییز ادامه می‌یابد. پس از آن تور نمایشگاه آثار برنده جایزه آغاز می‌شود و تابلوها تا اوایل تابستان آینده به ترتیب به گالری هنر وولورهمپتن، گالری ملی پرتره اسکاتلند در ادینبورگ و وینچستر دیسکاوری سنتر می‌روند.

نقاشی پرتره اسکار پرتره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین