کد خبر: 22462 A

نخستین تیرآرت با حضور 10 گالری/ سه شنبه آغاز دیدار مردمی در آوا سنتر

نخستین تیرآرت با حضور 10 گالری/ سه شنبه آغاز دیدار مردمی در آوا سنتر

اوّلین نسخه تیرآرت از طرف زیرزمین دستان و گالری اثر ارائه شده و توسط آواسنتر در فضای ۱۷۰۰مترمربعی طبقه هشتم این مجتمع در محله اقدسیه‌تهران برگزار می‌شود.

ایران آرت : تیرآرت، نخستین اقدام منسجم در راستای توسعه منابع و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک آرت‌فر بین‌المللی در تهران است که سه شنبه پنجم تیرماه در آوا سنتر آماده دیدار علاقمندان است. 

در اوّلین نسخه تیرآرت، نمایشگاهی با مشارکت ده گالری واقع در تهران، با تمرکز بر هنرِ معاصر و پیشروی ایرانی برگزار خواهد شد.

تیرآرت می‌کوشد گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گرد هم آورد.

نخستین نسخه تیرآرت که اوّلین رویداد در سطح خود است، دستچینی از گالری‌های تهرانی را زیر یک سقف جمع می‌کند. 

با وجود این‌که این رویداد در شکل فعلی خود محدود به تهران است، طراحی و اجرای آن به نحوی بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد.

امید است تیرآرت در نسخه‌های بعدی خود بتواند تبدیل به رویدادی بزرگ‌تر با افق‌های گسترده‌تر شود.

تیرآرت توسط هرمز همتیان (مؤسس و مدیر زیرزمین دستان) راه‌اندازی شده و توسط مریم مجد (یکی از مدیران گالری اثر) مدیریت می‌شود.

 اوّلین نسخه تیرآرت از طرف زیرزمین دستان و گالری اثر ارائه شده و توسط آواسنتر در فضای ۱۷۰۰مترمربعی طبقه هشتم این مجتمع در محله اقدسیه‌تهران برگزار می‌شود. 

ده گالری تهرانی که در اوّلین نسخه تیرآرت شرکت می‌کنند عبارتند از: آب‌/انبار (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سلمان متین‌فر)، اُ (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: ارکیده درودی)، اثر (۱۳۷۸، مؤسس: امید تهرانی، مدیران: امید تهرانی و مریم مجد)، اعتماد (۱۳۸۲، مؤسسان و مدیران: مینا و امیرحسین اعتماد)، اِی‌جی (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سیمین‌دخت دهقانی)، خاک (۱۳۸۱، مؤسس و مدیر: ماندانا فرهمند پویا)، دستان (۱۳۹۱، مؤسس و مدیر: هرمز همتیان)، شیرین (۱۳۸۴، مؤسس و مدیر: شیرین پرتوی)، طراحان آزاد (۱۳۸۱، مؤسسان و مدیران: رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده)، و محسن (۱۳۸۸، مؤسس و مدیر: احسان رسول‌اف).

تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره زوایای مختلف هنرهای تجسمی نیز خواهد بود که از پنجم تا نهم تیر ماه با موضوعات مختلف و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود. 

نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه:هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق، و سفارت فرانسه در تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد از سه شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیرماه از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است. 

نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک 75، طبقه هفتم است.

آرت فر تهران تیرآرت آوا سنتر مریم مجد هرمز همتیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین