کد خبر: 24471 A

آثار منیر فرمانفرماییان در موزه هنرهای مدرن ایرلند

آثار منیر فرمانفرماییان در موزه هنرهای مدرن ایرلند

نمایشگاه آثار منیر فرمانفرماییان شاهرودی در موزه IMMA افتتاح شد.

ایران آرت: نمایشگاه آثار منیر فرمانفرماییان روز گذشته در موزه هنرهای مدرن ایرلند IMMA  افتتاح شد. این نمایشگاه که "غروب خورشید، طلوع خورشید" نام دارد با همکاری بنیاد هنر شارجه و موزه هنرهای مدرن ایرلند شکل گرفته است و مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، جواهرات و کارهای نامرئی منیر فرمانفرمایان در آن به نمایش درآمده است.

سایت موزه IMMA درباره این نمایشگاه نوشته است: منیر شاهرودی فرمانفرماییان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان معاصر ایران است. نمایشگاه "غروب خورشید، طلوع خورشید" نشان دهنده زندگی بین دو فرهنگ، در طول تاریخ شرق و غرب است، و رمز و راز طبیعت، جهان و جایگاه ما در آن را بررسی می‌کند.

نام "غروب خورشید، طلوع خورشید" یادآور آسمان است که هم شرق و غرب را از هم جدا می‌کند و هم آنها را متصل می‌کند؛ لحظه‌ای از سپیده دم و غروب خورشید که کیفیت زندگی عاطفی و روحی را در بر می‌گیرد  دو اثر مهم و کلیدی با نام غروب خورشید (2015) و طلوع خورشید (2015) آغاز و پایان نمایشگاه را نشان می‌دهند و این انعکاس شاعرانه بین طبیعت و قلب انسانی در همه آثار فرمانفرماییان است.

به عنوان یکی از پیشگامان هنرمند زن بزرگ، فرمانفرماییان را می‌توان در کنار نوآوران قرن بیستم مانند  Etel Adnan، Carol Rama  و Hilma af Klint  قرار داد که همه آنها به دلیل کمک‌های حیاتی خود به توسعه هنر معاصر شناخته شده‌اند و نمایشگاه آثار آنها در IMMA برگزار شده است.

یک کاتالوگ برای این نمایشگاه چاپ شده است که شامل همکاری رائهل آیما، حور القاسمی، تینا کینسلا، کوایمین مک گیللا لیت، هانس اولریش عبریست، راشل توماس، مورثا والی همراه با شعرهایی از مایکل داویت، رومی و سهراب سپهری است. همچنین چاپ مجدد کتابی از فرمانفرماییان با نام طلوع خورشید، به مناسبت این نمایشگاه عرضه شده است.

نمایشگاه "غروب خورشید، طلوع خورشید" تا 5 آذرماه در موزه IMMA  برپاست.

 

منیر فرمانفرمائیان موزه هنرهای مدرن ایرلند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین