کد خبر: 26367 A

بازطراحی شاهکارهای نقاشی توسط ربات

بازطراحی شاهکارهای نقاشی توسط ربات

این روزها ربات‌ها قادر به انجام کارهای مختلفی هستند، اما نقاشی کشیدن و خلق مجدد شاهکارهای هنری از جمله اموری است که تا به حال قادر به انجام آن نبوده‌اند.

ایران آرت: گروهی از محققان فرانسوی الگوریتم رایانه ای خاصی را ابداع کرده اند که به ربات ها امکان می دهد برخی از مشهورترین نقاشی های جهان را با کیفیت و دقتی کاملا مشابه با اثر اصلی از نو خلق کنند.

به گزارش مهر، از جمله نقاشی هایی که توسط این ربات ها کشیده شده و تفاوتی با نمونه های اصلی ندارد می توان به برخی اثر رامبرانت اشاره کرد که در قرن هفدهم میلادی زندگی می کرد.

پیش از این برخی شاهکارهای هنری رامبرانت به قیمت هایی بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار به فروش رفته اند و باید منتظر ماند و دید این بازسازی های هنری رباتیک نیز با چنین استقبالی مواجه می شوند یا خیر.

نکته مهم این است که هر یک از اساتید نقاشی قدیمی از قلم موهای متفاوتی استفاده می کردند و ربات مذکور با استفاده از الگوریتم منحصر به فرد خود می تواند این تفاوت ها را درک کرده و در طراحی خود به کار بگیرد. این الگوریتم (Generative Adversarial Network (GAN نام دارد و با دریافت اطلاعات ۱۵ هزار نقاشی از شاهکارهای قرون گذشته تغذیه شده است.

نقاشی رامبرانت ربات اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین