کد خبر: 27809 A

بازگشت جف کونز پس از 10 سال به لندن/ دو اتفاق ویژه و فقط چند ساعت در آکسفورد و بازگشت به نیویورک!

بازگشت جف کونز پس از 10 سال به لندن/ دو اتفاق ویژه و فقط چند ساعت در آکسفورد و بازگشت به نیویورک!

فوق‌ستاره آمریکایی دنیای هنر معاصر به پیشنهاد و تشویق دانشجویان دانشگاه آکسفورد نمایشگاه از آثار نادیده خود را در بریتانیا برگزار می‌کند.

ایران آرت : مهدی فروتن : فوق‌ستاره آمریکایی دنیای هنر معاصر به پیشنهاد و تشویق دانشجویان دانشگاه آکسفورد نمایشگاه از آثار نادیده خود را سال آینده میلادی در بریتانیا برگزار می‌کند.

به گزارش ایران‌آرت، موزه اشمولین در آکسفورد به عنوان قدیمی ترین موزه عمومی دنیا سال 2019 میزبان نمایشگاه آثار جف کونز 63 ساله می شود که بسیاری از آنها تا امروز به نمایش عمومی درنیامده‌اند.

جامعه ادگار ویند برای تاریخ هنر شامل دانشجویان آکسفورد جایزه‌ای برای هنر معاصر ترتیب داده‌اند و نخستین برنده این جایزه کسیکنبود جز کونز.

آنها از هنرمند آمریکایی برای گرفتن جایزه خود دعوت کردند و این‌گونه شد که نمایشگاه آثار او شکل گرفت.

الکساندر استوریگز، مدیر موزه اشمولین درباره میزبانی از آثار هنرمند نامدار آمریکایی می گوید: «به یک روش کاملا معمول، کونز سوار هواپیما می‌شود، همان‌روز به آکسفورد می‌آید، جایزه خود را می‌گیرد و برای دانشجویان حرف می‌زند. اینکه او وقت خود را به ما بدهد مطلقا سخاوتمندانه و باورنکردنی است. کونز پس از پایان برنامه همان شب به نیویورک بازمی‌گردد.»

این دعوت سرآغاز طراحی و اجرای نمایشگاه مرور آثار برجسته و نادیده کونز بود.

به عقیده مدیر موزه اشمولین آکسفورد، کونز تنها کسی است که محدوده‌های هنر را کنار زد و کارکردی تازه برای آن در دوران معاصر ارائه داد. در 50 سال اخیر کمتر هنرمندی را می‌توان یافت که همانند چهره نامدار هنر معاصر جایگاهی برجسته و تاثیرگذار در شیوه برخورد مردم با هنر امروز داشته باشد. در برخی از حراجی‌های مهم و معتبر جهان، آثار کونز بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین نمایشگاه مرور آثار هنرمند آمریکایی سال 2014 در موزه ویتنی در نیویورک برگزار شد و در پاریس و بیلبائو هم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت اما گالری‌های عمومی بریتانیا در یک دهه اخیر چندان در کشاندن پای کونز به این کشور موفق نبوده‌اند.

سال 2009 نمایشگاهی از آثار این چهره سرشناس در لندن برگزار شد و حالا قرار است درست در 10 سالگی آن، یک رویداد کم‌نظیر دیگر با حضور کونز برپا شود.

برنامه موزه اشمولین به مدیریت و نمایشگاه‌گردانی نورمن روزنتال از هفت فوریه تا 9 ژوئن 2019 برگزار می‌شود و در آن 17 اثر از کونز به نمایش درمی‌آید. از این تعداد، 14 اثر نخستین بار در بریتانیا در معرض تماشا قرار می‌گیرد؛ از جمله مجسمه دو متری بالرین نشسته.

 

مهدی فروتن جف کونز دانشگاه آکسفورد موزه اشمولین موزه اشمولین آکسفورد نورمن روزنتال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین