کد خبر: 28381 A

نمایش اتودهای پدر گرافیک ایران به مناسبت سالمرگش

نمایش اتودهای پدر گرافیک ایران به مناسبت سالمرگش

قرار است در سیزدهمین سالروز درگذشت مرتضی ممیز، یک گرافیست فرانسوی به ایران بیاید و در کنار نمایش آثار خود به سخنرانی نیز بپردازد.

ایران آرت: نمایش اتودها و طراحی‌های مرتضی ممیز و سخنرانی و نمایش آثار (تایپ دیزاین و پوسترهای) توماس مارشاند ـ طراح گرافیک از فرانسه ـ برنامه‌هایی هستند که برای سیزدهمین یادبود مرتضی ممیز در نظر گرفته شده‌اند.

بنا بر اعلام ایسنا، گشایش این برنامه‌ها جمعه (دوم آذر ۱۳۹۷) ساعت ۱۷ در تالار شهناز خانه هنرمندان است و بازدید از نمایشگاه‌ها تا هشتم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مرتضی ممیز متولد ۴ شهریور ۱۳۱۵ بود و در تهران چشم به جهان گشود؛ او طراح گرافیک، تصویرگر، استاد دانشگاه بود. او را پدر هنر گرافیک ایران می‌نامند.

ممیز در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد گواهینامهٔ طراحی غرفه و ویترین و معماری خود را از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد. او در سالهای پایانی عمر خویش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و از ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۸۴ برای تازه‌ترین دور شیمی‌درمانی، در بیمارستان آبان تهران بستری شده بود که چند روز بعد حالش رو به وخامت نهاد و سرانجام در سن ۶۹ سالگی روز شنبه پنجم آذر ماه ۱۳۸۴ درگذشت. پیکر مرتضی ممیز، هفتم آذرماه، تشییع و در باغبان‌کلا، واقع در کردان کرج، به‌خاک سپرده شد.

 

مرتضی ممیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین