کد خبر: 30172 A

تابلوی ایوان مخوف به خانه خود بازگشت / عکس

تابلوی ایوان مخوف به خانه خود بازگشت / عکس

تابلویی که در زمان جنگ جهانی دوم به سرقت رفته بود به اوکراین بازگردانده شد.

ایران آرت: تابلوی نقاشی تصویر "ایوان مخوف" اثر "میخائیل پانین" نقاش روس که در زمان جنگ جهانی دوم به سرقت رفت و از آمریکا سر درآورد، پس از حدود ۸۰ سال به اوکراین بازگردانده شد.

این تابلو که در زمان جنگ دوم جهانی به سرقت رفته بود دهه‌ها بر دیوار خانه‌ای در کِنِکتیکات آمریکا آویزان بود و حالا به جایگاه اصلی خود در موزه اوکراین بازمی‌گردد.

زوجی به نام دیوید و گبی ترِیسی مالک این تابلو بودند که در شهر ریج‌فیلد زندگی می‌کردند و سال‌ها فکر می‌کردند که این یک اثر کپی و غیر اصلی است.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، نکته جالب اینجاست که این زوج همین خانه ریج‌فیلد را در سال ۱۹۸۷ خریداری کرده بودند و تابلو هم بر دیوار آن نصب بود و زوج پیش از آنها هم گفته بود زمانی که آنها نیز این خانه را در سال ۱۹۶۲ از یک مرد سوئیسی خریداری کرده بودند، تابلوی مذکور روی دیوار نصب بود. زمانیکه ترِیسی و همسرش از آن خانه نقل مکان کردند در خانه جدید ۳۷ هزار دلار اضافه پرداخت کردند تا اتاقی نورگیر و بزرگ برای خوب جلوه‌گر شدن این تابلو در آن ساخته شد.

13971002000850_Test_NewPhotoFree

گبی ترِیسی ۸۴ ساله می‌گوید: این تابلو واقعا زیباست و ما آن را به عنوان یک گنج نگهداری کردیم. به چهره ایوان نگاه کنید چه جزئیاتی را نقاش از صورت او به تصویر کشیده است!"

سال گذشته این زوج تصمیم می‌گیرند به "مِین" نقل مکان کرده و در یک آپارتمان زندگی کنند و به این نتیجه می‌رسند که تابلو مناسب دیوار منزل جدید نیست، از این رو با یک شرکت حراجی در واشنگتن تماس می‌گیرند تا تابلو را بفروشند و قیمت آن نیز ۵ هزار دلار برآورد و ارزیابی می‌شود. زمانیکه حراجی، این تابلو را به کاتالوگ خود می‌افزاید بلافاصله ایمیلی از یک موزه هنری در اوکراین دریافت می‌کنند که در آن نوشته: "عنایت بفرمایید! این تابلوی "ایوان مخوف" متعلق به مجموعه "موزه هنر نپروپتروفسک" و تا سال ۱۹۴۱ در آنجا بوده است که در همان زمان یعنی دوران جنگ دوم جهانی به سرقت رفته است. بنابر مستندات دادگاه لطفا از فروش آن خودداری فرمایید."

موزه هنر اوکراین مشخص کرد که این تابلو اثر "میخائیل پانین" است که آن را در سال ۱۹۱۱ خلق کرده است و عنوان آن "عزیمت مخفیانه ایوان مخوف پیش از "اوپریچینا"(سرکوب گسترده)" است. این تابلو تا سال ۱۹۴۱ در موزه هنر اوکراین به نمایش گذاشته شده بود که از آن پس و با اشغال شهر توسط نازی‌ها ناپدید شد.

این تابلو با طول ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متر تصویر تزار قرن شانزدهم روسیه معروف به "ایوان مخوف" را سوار بر اسب نشان می‌دهد.

نقاشی تابلوی نقاشی اثر هنری ایوان مخوف میخائیل پانین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین