کد خبر: 31552 A

دردسر بلندترین مجسمه جهان برای تمساح‌ها

دردسر بلندترین مجسمه جهان برای تمساح‌ها

مجسمه ۱۸۲ متری رهبر قیام استقلال‌طلبی هندوستان باعث بی‌خانمانی حدود ۳۰۰ تمساح شد.

ایران آرت: مقامات رسمی هند حدود ۳۰۰ تمساح را از نزدیکی بلندترین مجسمه جهان به منظور ارائه خدمات به بازدیدکنندگان جا به جا می‌کنند.

این حیوانات ۳ متری قرار است به محفظه‌های فلزی منتقل و به غرب "گجرات" فرستاده شوند؛ این در حالی است که حامیان محیط زیست مخالف این طرح هستند.

مجسمه رهبر قیام استقلال طلبی هندوستان با نام سردار "ولاب هاب هائی پتل" است که ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و در اکتبر سال پیش از آن رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، این مجسمه برنزی که در ۲۰۰ کیلومتری شهر احمدآباد واقع شده، به مرکز توجه مردم تبدیل شده است اما هیچ راه آهن قطاری در آن منطقه وجود ندارد و اکثر جهانگردها به وسیله اتوبوس خود را به این مجسمه می‌رسانند.

مقامات هند تصمیم دارند از هواپیمای آب‌نشین برای ارائه خدمات به جهانگردها استفاده کنند.

جنگلبان محلی این منطقه اعلام کرد: "دستور انتقال تمساح‌ها از سوی دولت و به دلایل امنیتی داده شده است؛ چراکه تعداد جهانگردها افزایش پیدا کرده است."

خبرگزاری ای. اف. پی اعلام کرد تاکنون حدود ۱۰ تمساح جمع‌آوری و به کامیون‌ها منتقل شده‌اند.

"جیتندرا گاوالی"، مدیر مرکز علمی اظهار کرد، تصمیم انتقال تمساح‌ها نقض قوانین حفاظت از حیات‌وحش کشور است.

وی همچنین افزود: "دولت به زیستگاه" آنها آسیب می‌رساند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. همچنین دولت به اینکه در چه مکان امنی تمساح‌ها را رها خواهد کرد نیز فکر نکرده است."‌

ساخت این مجسمه کم‌تر از ۴ سال به طول انجامید و تاریخ رسمی رونمایی آن مصادف با صد و چهل و سومین سالگرد تولد سردار پاتل بود. ساخت این مجسمه که بلندای آن دو برابر مجسمه آزادی نیویورک است، هزینه‌ی ۴۳۰ میلیون دلاری دربرداشته است.

مجسمه مجسمه سازی اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین