کد خبر: 32918 A

تقدیر از منوچهر معتبر در اختتامیه هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر

تقدیر از منوچهر معتبر در اختتامیه هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر

دهم اسفند در آیین اختتامیه دوسالانه دامون‌فر از یک عمر تلاش پرثمر هنری منوچهر معتبر تجلیل می‌شود.

ایران آرت : سیف‌الله پویاراد مدیر این دوسالانه با اعلام این خبر گفت: دو سالانه هفتم دامون‌فر این روزها به ریاست شوراى داورى آیدین آغداشلو و ارائه 110 نقاشی از 57 نقاش در گالرى پردیس ملت در حال برگزارى است، جمعه دهم اسفند ضمن معرفى برگزیدگانش، از جایگاه معلمی و هنری منوچهر معتبر تجلیل می‌کند. 

منوچهر معتبر متولد سال ۱۳۱۵ در شهر شیراز است. او تحصیلات دبستان و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و در همین دوران به وسیله ناصر نمازی که از شاگردان کمال الملک بود با نقاشی آشنا شد. معتبر در سال ۱۳۳۵ وارد دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز شد و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به تحصیل پرداخت ولی علاقه به نقاشی باعث شد به تهران رفته و در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کند. او سال ۱۳۵۰ برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و سه دوره طراحی را در انجمن هنرجویان نیویورک و دوره فوق لیسانس در آموزش هنر را در دانشگاه ایندیانا گذراند. پس از بازگشت به ایران به تدریس طراحی و نقاشی در مراکز تجسمی و دانشگاه‌های هنر ایران پرداخت. معتبر نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری برگزار کرده و در سال 1364 برنده مدال و دیپلم افتخار از نمایشگاه نقاشان معاصر جهان در موناکو شد.

دوسالانه نقاشى دامون‌فر در دوره‌هاى اول تا ششم به ترتیب از جایگاه هنری آیدین آغداشلو، زنده یاد احمد اسفندیارى، زنده یاد پرویز کلانترى، لیلى گلستان، علیرضا سمیع آذر و زنده یاد محمد ابراهیم جعفری تقدیر کرده بود و هفتمین بزرگداشت این دوسالانه نقاشى، دهم اسفند با سپاس از یک عمر تلاش هنرمندانه منوچهر معتبر در سینما گالرى پردیس ملت همراه خواهد بود.

مراسم تقدیر از منوچهر معتبر و معرفی برگزیدگان هفتمین دوسالانه دامون‌فر ساعت شش عصر جمعه دهم اسفند در سالن سینما شماره سه در طبقه منفی یک پردیس ملت برگزار می‌شود. گفتنی است نمایشگاه این دوسالانه، تا یک هفته بعد از اختتامیه در گالری پردیس ملت در طبقه منفی دو دایر است.

این دوسالانه به همت گالرى دامون‌فر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو، فابرکاستل، وینزور و نیوتن،کانسون و پ ب او در حال برگزاری است. 

 

دوسالانه نقاشی دامون فر منوچهر معتبر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین