کد خبر: 33627 A

بهار 98 سومین جایزه ویستا برنده سی میلیون تومانی خود را معرفی می کند/توضیحات پریسا پهلوان

بهار 98 سومین جایزه ویستا برنده سی میلیون تومانی خود را معرفی می کند/توضیحات پریسا پهلوان

ایران آرت : پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا با ابراز خوشحالی از اینکه سومین جایزه هنر معاصر ویستا بهار 1398 معرفی خواهد شد گفت: "در طول دو دوره گذشته اتفاق بسیار خوبی رخ داد و هنرمندان به این حرکت اعتماد کردند. امسال هم عده زیادی در این رویداد شرکت کردند و پروپوزال‌های زیادی به دست ما رسید. چندین جلسه داوری برای بررسی این پروپوزال‌ها انجام شد و داوران با علاقه و صبر فراوان به بررسی و بحث و گفتگو درباره آنها پرداختند."

پهلوان افزود:" در آخرین جلسه داوری ۱۹ طرح برگزیده برای فهرست اولیه انتخاب شدند و انتخاب مرحله دوم آثار در هفته آخر فروردین ماه با حضور هنرمندان برگزار می‌شود تا آنها طرح و ایده خود را برای داوران شرح داده و از آن دفاع کنند. طرح‌هایی که در مرحله دوم انتخاب شوند توسط هنرمندان ساخته شده و اردیبهشت ماه در گالری ویستا به نمایش درخواهند آمد. در ادامه مراسم اختتامیه و معرفی برنده نشان ویستا و جایزه نقدی سی میلیون تومانی برگزار می شود. "

او درباره پروپوزال‌هایی که به این رویداد ارسال شد گفت: "طرح‌های بسیار متفاوتی به دست ما رسید و فعلا نمی‌توان گفت که کیفیت آنها بهتر از دوره‌های قبلی است یا نه. بیشتر طرح ها در زمینه چیدمان هستند و ایده‌هایی برای ویدئوآرت، میکس مدیا و... نیز در این میان وجود داشت."

پهلوان با بیان اینکه علاقه زیادی به جایزه ویستا دارد گفت: "فکر می‌کنم این رویداد در همین مدت کوتاه تاثیر خود را گذاشته است و توانسته پروپوزال‌نویسی را در میان هنرمندان رواج دهد. امسال که اندکی تاخیر در اعلام فراخوان داشتیم هنرمندان زیادی پیگیری می‌کردند تا بدانند این رویداد برگزار می‌شود یا نه. منتخبین این دو دوره جایزه ویستا در رویدادهای دیگری هم درخشیدند و این موضوع برای ما جای خوشحالیست. هدف ما این بوده که جایزه ویستا تاثیری در هنر معاصر داشته باشد و بتوانیم اهمیت ایده هنرمندان را مطرح کنیم."

در این دوره نازگل انصارنیا، پریسا پهلوان، حمید سورى ، رزیتا شرف‌جهان ، بهرنگ صمد زادگان و بهنام کامرانى ایده‌های رسیده را بررسی و داوری می‌کنند.

جایزه هنر معاصر ویستا به ایده هنری برتر سال اهدا می شود، شاید این نخستین بار است که در ایران به ایده، فکر و اندیشه آفرینش اثر هنری جایزه داده می شود. 

محمدرضا عرب خزائلی با ایده اثر "پنبه خلال" و پیام مفیدی، با ایده اثر "بدن-جزیره‌های مستعمراتی و عمق استراتژیک" به ترتیب برندگان دور اول و دوم جایزه و نشان ویستا بودند.

 

گالری ویستا پریسا پهلوان جایزه ویستا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین