کد خبر: 35491 A

پرتره‌ای که ۱۰۰ هزار دلار برنده شد

پرتره‌ای که ۱۰۰ هزار دلار برنده شد

نقاش اهل سیدنی برای خلق پرتره "لیندی لی" دیگر هنرمند استرالیایی این عرصه به عنوان برنده جایزه "آرچیبالد" سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

ایران آرت: "تونی کاستا" جایزه ۱۰۰ هزار دلاری را در نود و هشتمین دوره از جوایز "آرچیبالد" در گالری "نیو ساوت ولز" (AGNSW) واقع در سیدنی دریافت کرد.

"لیندی لی" که سوژه این تابلو نقاشی است، خود در سال ۲۰۱۵ در لیست نامزدهای نهایی این جایزه قرار داشت و پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ توسط "بین شیا" و "کیت بینون" به عنوان سوژه نقاشی انتخاب شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، "تونی کاستا" که در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان نامزد نهایی این جایزه انتخاب شده بود، بیان کرد، مجذوب هوش، انسانیت، شجاعت، شوخ طبعی و بیش از همه تمرکز بالای "لی" در حرفه هنر شده است.

"کاستا" افزود: "برای جلوگیری از ایجاد هرگونه اختلال بصری، سعی کردم از رنگ‌های محدودی برای رنگ‌آمیزی استفاده کنم. چالش من برای خلق این اثر، به تصویر کشیدن انرژی "لی" و نشان دادن جنبه عاطفی او بیش از جنبه فیزیکی‌اش بود."‌

مسئولان گالری "نیو ساوت ولز" از تابلو نقاشی پرتره "سارا پیرس" که توسط "جود ری" خلق شده بود تقدیر ویژه به عمل آوردند. از دیگر نامزدان نهایی این جایزه می‌توان به تابلو نقاشی پرتره "دیوید ونهام" که توسط "تسا مک کی" خلق شده بود اشاره کرد.

روز جمعه، این گالری برندگان جایزه نقاشی منظره "وین" (‌Wynne) و جایزه "سالمن" ( Sulman) را نیز معرفی کرد.

جایزه ۵۰ هزار دلاری "وین" به "سیلویا کِن" برای تابلو نقاشی "هفت خواهر" رسید.


57875478
تابلو نقاشی "وین" اثر "سیلویا کِن"

جایزه ۴۰ هزار دلاری "سالمن" نیز به "مک‌لین ادواردز" برای تابلو نقاشی "اولین دختری که در خانه او را زد" تعلق گرفت.

آثار نامزدهای نهایی تمامی جوایز تا هشتم سپتامبر در گالری هنر "نیو ساوت ولز" به نمایش گذاشته می‌شوند.

جایزه "آرچیبالد" یکی از مهم‌ترین جوایز هنری استرالیا محسوب می‌شود که هرساله به بهترین تابلو نقاشی پرتره یک شخصیت شناخته شده در عرصه هنر، ادبیات، علمی و یا سیاست اهدا می‌شود.

 

نقاشی پرتره نقاش تونی کاستا آرچیبالد جایزه هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین