کد خبر: 35593 A

مغاک، هستِ‌ناهست در گالری مژده/سومین روایت افروز هوشنگ از کلمه و انسان معاصر

مغاک، هستِ‌ناهست در گالری مژده/سومین روایت افروز هوشنگ از کلمه و انسان معاصر

افروز هوشنگ خط به‌ مثابه مرز را از بین برده و واژه را به تکه پاره‌های از هم جدا تبدیل کرده است تا به‌نوعی، از هم گسیختگی و تکه تکه شدن جهان انسانی کنونی را به تصویر بکشد.

ایران آرت : گالری مژده میزبان نمایشگاه "مغاک، هستِ‌ناهست" افروز هوشنگ می شود. 

عصر جمعه 27 اریبهشت مجموعه «مغاک، هستِ‌ناهست» شامل هشت اثر از تازه ترین آثار افروز هوشنگ که در سال گذشته خلق شده‌اند در گالری مژده به نمایش درخواهد آمد. 

در این مجموعه افروز هوشنگ خط به‌ مثابه مرز را از بین برده و واژه را به تکه پاره‌های از هم جدا تبدیل کرده است تا به‌نوعی، از هم گسیختگی و تکه تکه شدن جهان انسانی کنونی را به تصویر بکشد. 

گذار افروز هوشنگ از سنت نقاشی-خط به انتزاع در نقاشی مدرن، یک ساختارشکنی بی‌قید و شرط است برای رسیدن به مفاهیمی که با زندگی انسان عصر مدرن هم‌خوانی داشته باشد.

نگاهی به سه مجموعه آثار افروز هوشنگ نشان می‌دهد که در مجموعه نخست،«مغاک،هست» خط به‌عنوان محور تصاویر، به صورت موجز در پی انتقال نوعی هستی‌شناختی و اتفاقاً در واژه «هست» است. نوعی هست‌انگاری از خود واژه «هست» با بهره‌گیری از قابلیت تصویری خط فارسی شروع می‌شود تا در مجموعه دوم به صامت‌ترین و ساکن‌ترین و بی‌جان‌ترین عنصر طبیعت، آن‌گونه که در ضرب‌المثل‌های عامیانه شهرت دارد، برسد؛ یعنی سنگ.

IMG-20190512-WA0018

خط-نقاشی در مجموعه «مغاک، میانه هست‌و‌نیست» که سوژه اصلی آن سنگ‌ها هستند، یک گام به نقاشی نزدیک‌تر می‌شود. سنگ‌های صامتِ ساکن در دل واژه «هست» و واژه «هست» در دل سنگ‌ها به‌نوعی در حال ارسال پیام به مخاطب خود هستند. 

افروز هوشنگ آگاهانه رد تکامل را در نقاشی‌هایش دنبال می‌کند تا اینکه در مجموعه سوم یعنی"مغاک، هستِ‌ناهست" انتزاع در نقاشی و از بین بردن خطوط می‌رسد. 

این نمایشگاه ساعت شش عصر جمعه 27اریبهشت افتتاح و تا ده شب دایر خواهد بود. گالری مژده 28 اردیبهشت به مناسبت روز جهانی موزه هم دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند از ساعت 18 تا 22 از این آثار دیدن کنند. این آثار در ادامه تا سوم خرداد همه روزه از ساعت 16 تا 20 در گالری مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی پلاک 27 به تماشا است.

 

گالری مژده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین