کد خبر: 35678 A

رکورد دیوید هاکنی شکسته شد/ جف کونز خالق گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند زنده

رکورد دیوید هاکنی شکسته شد/ جف کونز خالق گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند زنده

مجسمه ۳۳ ساله "خرگوش براق بادکنکی" در حراج کریستیز بیش از ۹۱ میلیون دلار چکش خورد تا رکورد فروش گران‌ترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند زنده را بشکند.

ایران آرت: نیویورک تایمز گزارش داد در حراجی شب گذشته (چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت) کریستیز که در این شهر برگزار شد، یک مجسمه براق استیل به شکل خرگوشی، ساخته "جف کونز" رکورد فروش گرانترین اثر هنری متعلق به یک هنرمند زنده را شکست.

این خرگوش استیل که ۳۳ سال قبل با الهام از بادکنک‌های کودکانه ساخته شده، با پیشنهاد یک دلال هنری به نام رابرت منوشین (پدر وزیر خزانه‌داری آمریکا) ۹۱.۱ میلیون دلار چکش خورد.

پیش از این رکورد گرانترین اثر یک هنرمند زنده متعلق به دیوید هاکنی (با اثر "پرتره یک آرتیست") که سال گذشته رقم خورده بود. 

58207086-bbb-white

توضیح ایران‌آرت: اثر دیوید هاکنی با عنوان "استخری با دو پیکر" نیز شناخته می‌شود.

به گزارش فارس، خرگوش براق بادکنکی ساخته جف کونز است. دوستداران‌اش آثار او را از موفق‌ترین نمونه‌های هنر پست‌مدرن" و منتقدانش آثار او را مبتذل و بازارپسند قلمداد می‌کنند. این نقاش و مجسمه‌ساز پیشروی آمریکایی اکنون ۶۴ سال دارد.

مجموع رقم فروش حراجی شب گذشته کریستیز نیویورک ۵۳۸.۹ میلیون دلار اعلام شده؛ این در حالی است که کارشناسان فروشی بین ۴۲۲ تا ۶۰۵ میلیون دلار را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.

 

نقاشی دیوید هاکنی اثر هنری جف کونز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین