کد خبر: 36135 A

غرفه هنر ایران در رادار مدیران گالری‌ها و موزه‌های دنیا

غرفه هنر ایران در رادار مدیران گالری‌ها و موزه‌های دنیا

سارا برومند: غرفه هنری ایران پیش از گشایش رسمی در بینال ونیز توسط مدیران گالری و موزه‌های مختلف سراسر جهان و روزنامه‌نگاران مورد بازدید قرار گرفته بود.

ایران آرت: پاویون ایران که با عنوان "بودن و سرودن" در دهم "می" در جشنواره بینال ونیز کارش را آغاز کرده است، ‌ تاکنون به عنوان یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های این رویداد هنری معرفی شده است.

پیش از این مجله هنری آرت نیوز پیپر در گزارشی از غرفه ایران، به عنوان یکی از شش غرفه بینال هنری ونیز که حتماً باید از آن بازدید کرد، یاد کرده بود.

پس از آن، رسانه‌های دیگری نیز به معرفی پاویون ایران در دوسالانه‌ی ونیز پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانت پیج، غرفه هنری ایران پیش از گشایش رسمی در این جشنواره، توسط مدیران گالری و موزه‌های مختلف سراسر جهان و روزنامه‌نگاران مورد بازدید قرار گرفته بود.

جشنواره بینال ونیز یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های هنر تجسمی جهان محسوب می‌شود. این دوره از دوسالانه ونیز نیز با حضور هنرمندانی از ۹۰ کشور مختلف شروع شده است و برآورد می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار نفر از این جشنواره طی ماه‌های آتی بازدید کنند.

ایران با سه اثر هنری در این دوره از دوسالانه بینال ونیز شرکت کرده است؛ "زندگی" اثر هنری "رضا لواسانی"، "شبح صلب خاطره" اثر "سمیرا علی‌خان‌زاده" و "شاهد آواز" اثر "علی میرعظیمی" نماینگان ایران در دوسالانه بینال ونیز هستند.

رضا لواسانی در کنفرانسی خبری درباره با اثر هنری خود بیان کرد: "عنوان اثر هنری من "زندگی" است و با توجه به علاقه‌ام به ادبیات فارسی آثار هنری من همواره با اشعار فارسی مرتبط بوده‌اند. همواره سعی داشتم اشعار فارسی را در آثارم به نمایش بگذارم. اثر هنری من در این دوره از دوسالانه ونیز با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده است."

"سمیرا علی‌خان‌زاده" نیز با اشاره به اینکه اثر هنری‌اش در رابطه با افرادی است که مشخصاً در آن به تصویر کشیده نشده‌اند، بیان کرد: "اثر هنری من از پنج قسمت مجزا تشکیل شده که با اتصال به یکدیگر حدود ۱۱ متر طول خواهد داشت. من این اثر هنری را "شبح صلب خاطره" عنوان کردم؛ چراکه خاطرات افراد در ذهن ما همچون شبح باقی می‌ماند."

"علی میرعظیمی" نیز بیان کرد: "کار ساخت اثر هنری‌ام را سه سال پیش آغاز کردم و از آنجایی که به سینما و ادبیات علاقه‌مند هستم، اثر هنری‌ام را با الهام از "ژان-لوک گدار" کارگردان فرانسوی خلق کردم."

او افزود، برای ساخت اثر هنری خود از آهن، چوب، شیشه و دیگر مواد خام استفاده کرده است.

در پایان این کنفراس خبری، مقامات ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز از تأثیرات تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده و تلاش این کشور برای ممانعت از حضور ایران در این دوسالانه اشاره کردند و تاکید کردند، هنرمندان ایرانی به رغم تمامی مشکلات، با بهترین اثر خود در دوسالانه بینال ونیز شرکت کرده‌اند.

پنجاه وهشتمین دوسالانه هنر ونیز از تاریخ ۱۱ می تا ۲۴ نوامبر (۲۱ اردیبهشت تا سوم آذر) در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و امسال ۹۰ کشور از سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند. کشورهای غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای اولین بار است که در این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی حضور یافته‌اند.

 

بینال ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین