کد خبر: 36382 A

یک میلیون پوند برای مهره شطرنج ۹۰۰ ساله

یک میلیون پوند برای مهره شطرنج ۹۰۰ ساله

پیش‌بینی می‌شود که یک تکه مهره شطرنج که اثری هنری متعلق به ۹۰۰ سال پیش است، با رقمی بین ۶۰۰ تا یک میلیون پوند در حراجی ماه آینده به فروش برسد.

ایران آرت: یک مهره شطرنج که در سال ۱۹۶۴ در اسکاتلند توسط یک دلال عتیقه به قیمت ۵ پوند(۷ و نیم دلار) خریداری شد به عنوان اثری ۹۰۰ ساله از دوران وایکینگ‌ها شناسایی شد.

به گزارش فارس، حراجی «ساته‌بیز» اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که یک تکه مهره شطرنج که اثری هنری متعلق به ۹۰۰ سال پیش است، با رقمی بین ۶۰۰ تا یک میلیون پوند در حراجی ماه آینده به فروش برسد.

در سال ۱۸۳۱ میلادی یعنی ۱۸۸ سال پیش گنجینه‌ای شامل ۹۳ قطعه در جیزره لوئیس اسکاتلند کشف شد. حالا این قطعات در دو موزه «بریتیش میوزیوم» و موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ نگهداری می‌شوند اما پنج عدد از این قطعات شطرنج مفقود شده‌اند.

قطعه‌ای که قرار است در دوم جولای به حراج گذاشته شود معادل مهره «رُخ» شطرنج است و اولین مهره از آن پنج مهره مفقود شده است که حالا پیدا و شناسایی شده است. این مهره از یک خانواده دلال اشیاء عتیقه که به ارزش و قدمت آن پی نبرده بود دست به دست شد.

«الکساندر کادِر» کارشناس مجسمه بخش اروپایی حراجی ساته‌بیز در مورد این اثر گفت: این مهره یکی از هیجان‌انگیزترین و شخصی‌ترین کشف مجدد یک اثر است که در طول تمام دوران کاری‌ام دیده‌ام.

 

هنر هنرمند حراجی ساتبیز اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین