کد خبر: 37147 A

نمایش هنر اسلامی در موزه اوکلاهاما آمریکا

نمایش هنر اسلامی در موزه اوکلاهاما آمریکا

موزه هنر فیلبروک آمریکا در نمایشگاه تابستانی سال ۲۰۱۹، موضوعات تاریخی و معاصر هنر اسلامی را به نمایش عموم گذاشته است.

ایران آرت: در این نمایشگاه در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما، بیش از ۱۵۰ اثر با موضوعات مذهبی، فرهنگی و زندگی هر روزه مسلمانان سراسر جهان از بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سال پیش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از آرت دلی، آثار به نمایش درآمده در برگیرنده طیف وسیعی از موضوعاتی چون نساجی، نقاشی، عکاسی، اشیای فلزی، اسباب و وسایل خانه و خوشنویسی است و ترکیب مذهب با زندگی هر روزه مسلمانان را مشخص می کند.

"اسکات استولن" مدیر موزه فیلبروک گفت: برای این موزه مایه افتخار است که بزرگ‌ترین نمایشگاه از هنر اسلامی به نمایش درآمده در اوکلاهما را عرضه می کند.

وی افزود: در این زمان تفرقه انگیز که اختلاف ها بر اهم اخبار مسلط است، این نمایشگاه نشان می دهد ما مشترکات زیادی داریم، ضمن اینکه فرصتی گرانبها برای برقراری ارتباطات دائم و پایدار فراهم می شود.

اولین بخش این نمایشگاه، پنج رکن اسلام شامل توحید، نماز، زکات، روزه و حج را معرفی می کند تا دیدگاهی خاص در مورد تاریخ فرهنگی آثار به نمایش درآمده ارائه دهد. بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می توانند هنروری هنرمندانی از کشورهای مغرب، ترکیه، هند، چین، بورکینافاسو و آمریکا را ببینند. همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه، برنامه های متنوعی همچون جلسات بحث و تبادل نظر، سخنرانی و غیره اجرا می شود.

 

خوشنویسی عکاسی نقاشی هنر هنر اسلامی موزه فیلبروک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین