کد خبر: 38548 A

نمایشگاه نقاشی با عنوان "تن" مریم مقدم در گالری ایده

نمایشگاه نقاشی با عنوان "تن" مریم مقدم در گالری ایده

نمایشگاه نقاشی مریم مقدم با عنوان "تن" جمعه 18 مردادماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

ایران آرت: مریم مقدم فارغ التحصیل ارشد رشته نقاشی و مدرس دانشگاه است که در کارنامه خود سابقه شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی از جمله حضور در بی‌ینال فلورانس، آرت‌فر آنکارا ترکیه، آرت‌فر اکسفورد انگلستان، نمایشگاه YICCA ایتالیا و نمایشگاه در گالری آرت 7 ترکیه را دارد.

جاوید رمضانی در مقدمه‌ای بر نمایشگاه آثار مریم مقدم نوشته است: تن من، تـن ما ،،، تن، ماده مشترک ادراک و حضور دیگـری، اولین نمود موجودیت و آکنده از رازهــای جبری بودن و فردیت همچون وراثـت، اکـتسـاب، اقلیم و ... است. 

نقاشـی، کهن ترین فرم نزدیک به هنر معاصـــــر است که در دست سازه های انسـان، مشاهـده شـده و در این بازنمایی های تن آدمـــی به وفـــور در اقالـــیم گوناگون مشاهده می شود.

اینچنین شد که  معلمان هنر، ابتدایی ترین و به حق پرسـود ترین روش را بــرای آمــوزش طـراحــی، بازنمایی تن انتخـاب نمودند.

نه به این سبب که در دستـرس است و ســوژه ای کهن  و یا مبنای سفارش درخواست کنندگان هنر. امروز، خواستگـــاه، چیز دیگــری است؛ شایـد در مــیان مانــدن سـوژه و ابـژه، هنگـامی که خـود را به تصویر میکشی یا تنـی هماننـد خود را در حال پدیداری چیستی درونت یا بیرونت نشان می دهی.

فرم بیرون رمزگان ورود به درون است و نقـاش با انتخاب نحوه طراحی رنگ گذاری و جاری شــدن  انرژی بصری، سعی در کشف خود و جهان عمـیق درون دارد.

در آثار مریم مقدم  بیان گرایی رمانتیکی در جریان است که سعی در عبور از عــریان گرایی امــروز و واگویی رنج و مهابت زیستن معاصــر، در کشاکش فیگــورهای هـمیشــه دیــده شده تـــاریخ دارد.

photo_2019-08-03_22-00-43 (2)

‌ مجموعه جدید آثار نقاشی مریم مقدم، هنرمند نقاش جوان و مستعد ایرانی، جمعه ۱۸ مردادماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

 

جاوید رمضانی گالری ایده مریم مقدم
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین