کد خبر: 38885 A

جمعه سوم صد اثر از راه رسید/ فروش ٨٣ کار در دوهفته اول

جمعه سوم صد اثر از راه رسید/ فروش ٨٣ کار در دوهفته اول

تا این لحظه ٨٣ کار در مجموع به قیمت ٣٢٣ میلیون تومان را به فروش رسیده است

ایران آرت : صد اثر صد هنرمند بیست و هفتم در حالی به سومین جمعه برگزاری خود در گالری گلستان رسیده است که تا این لحظه ٨٣ کار در مجموع به قیمت ٣٢٣ میلیون تومان را به فروش رساند.

در میان هنرمندان پرفروش، نام های جوانان موج می زند: الیکا ابراهیمی قاجار، گلناز قدیری، بارانه رییسی، رضا عنصری، شیرین غازی، سعیده سروری، منیر صحت و… اما پیشکسوتان هم خیلی خوب فروخته اند:  کوروش شیشه گران، نصرالله افجه ای، فریدون آو، یدالله کابلی، محمد ابراهیم جعفری، یعقوب عمامه پیچ و… "

خانم لیلی گلستان می گوید طعم خاص صد اثر صد هنرمند 1398 از همیشه جوان تر بودن و از همیشه شهرستانی تر بودن است. او می گوید بیش از شصت درصد این دوره به جوانان هنرمند تعلق گرفته که خیلی های شان برای نخستین بار در نمایشگاهی حرفه ای حضور یافته اند.

گلستان می گوید:" در این نمایشگاه حتی هنرمندان نوجوان هم داریم. باران واثقی یک نوجوان سیزده است که سه دوره است به این نمایشگاه راه‌یافته و همان روز افتتاحیه نقاشی او را فروختیم، بنابراین از 13 ساله تا 80 ساله، هنرمندانی را در این جا گرد هم آوردیم و ملاک مان در عین جوان گرایی کار خوب و با کیفیت است."

نقاشی سهم بیشتر صد اثر صد هنرمند روی دیوار است که امسال با 228 هنرمند کف تا سقف گالری کوچک گلستان را مفروش از نقش و رنگ کرده اند و پیداست مدیر گالری برای جا دادن این همه کار کارستان کرده است.
اما در این میان سهم مجسمه که در سال های اخیر مردم اقبال خوبی به آن نشان می دهند و خط، حتی خط سنتی ایرانی محفوظ است.

رویکرد اصلی این نمایشگاه از بدو تاسیس، تشویق مردم به خرید اثر هنری ست و از حدود یک دهه پیش که قیمت آثار هنری جهشی ناگهانی داشت تلاش بسیار دارد با تعدیل قیمت ها این امر مهم را فرهنگ سازی کند. در همین راستا گلستان بارها گفته است:" چرا باید کار جوانی که نخستین نمایشگاه خود را برگزار کرده است چندین میلیون تومان قیمت داشته باشد. من در «صد اثر» دایم هنرمندان را توجیه می‌کنم که باید قیمت کارها مناسب باشد. به هیچ وجه کاری که بی جهت  گران اعلام شده را قبول نمی کنم و خوشبختانه همه هنرمندان هم منطق مرا می‌پذیرند."

او برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در رونق اقتصاد هنر و گردش مالی افزون تر در بازار هنر ابایی از فروش قسطی اثر هنری ندارد و گاه بدون چک و ضمانت، کار هنری را قسطی می فروشد.
او می گوید سال هاست قسطی اثر هنری می فروشد و هیچ وقت پیش نیامده کسی پولش را ندهد. اتفاقا برخی از بهترین خریداران گالری اش از چنین فرصت هایی بهره برده اند و امروز برای خود مجموعه های کوچک اما خوب و کیفی دارند که صاحب ارزش افزوده هم شده است.

بنا به به رسم این رویداد هر اثری که به فروش می رود از روی دیوار برداشته و اثر دیگری از آن هنرمند جایگزین می شود. از این رو نمایشگاه صد اثر صد هنرمند هر چند روز یک بار نو و تازه می شود و علاقمندان و خریداران می توانند بار دیگر از آن دیدن و خرید کنند.

صد اثر صد هنرمند تا 30 مرداد در گالری گلستان ادامه دارد. نشانی گالری گلستان، خیابان دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 هست.

 

لیلی گلستان گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین