کد خبر: 39242 A

"درخت زندگی" دو هنرمند ایرانی در لیون فرانسه/ لیلا فرزانه و کامران افشار نادری با یک کانسپچوال آرت در فرانسه

"درخت زندگی" دو هنرمند ایرانی در لیون فرانسه/  لیلا فرزانه و کامران افشار نادری با یک کانسپچوال آرت در فرانسه

اثر کانسپچوال آرت لیلا فرزانه و کامران افشار نادری در دیوار ورودی موسسه تمدن اسلامی لیون فرانسه که اواسط ماه آینده میلادی افتتاح می شود، نصب شده است.

ایران آرت : "درخت زندگی" عنوان این اثر چشمگیر سرامیکی است که 9 متر و نیم در 3 متر و نیم ابعاد آن است و 3500 قطعه سرامیکی و 630 هرم که هر هرم از 10-12 وجه آینه و سرامیک تشکیل شده را کنار هم دارد. این دو هنرمند ایرانی دو سال تمام برای خلق و نصب این اثر شاخص وقت صرف کردند.

 

لیلا فرزانه سرامیست شناخته شده و کامران افشار نادری که دکترای معماری را از ایتالیا اخذ نموده و همواره هنر را از دریچه معماری پیگیری کرده است "درخت زندگی" را بر مبنای هنر ایران و اشتراکات فرهنگی سایر ملل خلق کرده اند. اثری که زیر ساخت آن سرامیک است اما در آن خط نستعلیق، نور، رنگ و آیینه نقش محوری دارند؛غیر از همه اینها مهندسی و سازماندهی این سازه بزرگ و کنارهم نشاندن آن همه قطعه ریز، دستاورد بزرگ دیگر این پروژه است.

 

موسسه تمدن اسلامی با مشارکت کشورهایی مانند عربستان، امارات، قطر… اواسط سپتامبر در لیون افتتاح می شود و این اثر ایرانی تنها کارهنری این مجموعه است که در ورودی این ساختمان مجلل خودنمایی می کند.

موسسه تمدن اسلامی لیون با حضور مقامات بلند پایه فرانسه افتتاح خواهد شد.

 

لیلا فرزانه کامران افشار نادری اثر درخت زندگی
نظرات خوانندگان
  • عدل
    پاسخ

    به به توی این روزگار داغون یه خبر خوب هم شنیدیم

  • ناشناس
    پاسخ

    چه کار درخشانی. درود بر هنرمندان بزرگ که نام بلند آوازه هنر ایران را در قلب اروپا، مهد آزادی زنده نگاه داشته اند

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین