ببینید: قالپاق‌هایی که نگارگری شده‌اند

نمایشگاه نقاشی میلاد غلامی با نام " چرخ نگاره " تا 13 شهریور در گالری سیحون برپاست.

ایران آرت: سارا ساسانی: هنرمند پس از طرح ایده برای بسط آن و پرداختن به ایده به نحوه اجرایی شدن اثرش نیز می­‌اندیشد. میلاد غلامی هنرمند جوان در مجموعه جدیدش با عنوان «چرخ نگاره» در گالری سیحون شکل جدیدی از اجرا را به نمایش گذاشته است. او در این آثار با اقتباسی از نگاره­‌ها و آثار نگارگری گذشته با اجرایی جدید و منحصر به فرد طرح ذهنی خود را مستقل از دیگر آثار کرده است.

غلامی بخشی از متعلاقات ماشین یا همان قالپاق را به عنوان بستری واحد برای پرداختن آثارش در نظر گرفته. او فضای نگارگری­‌های گذشته تاریخی نقاشی ایران را که دارای پرسپکتیوی خاص هستند بر روی این قالپاق‌ها باز پرداخت کرده اما این تنها یک وام‌گیری است چرا که در اصل اثر تفاوت­‌های بسیاری در آثار ایجاد کرده است.

میلاد غلامی فضای نقاشی­‌هایش را با طرح­‌هایی از شهر تهران معاصر و مدرن اجرا کرده است و نشانه­‌هایی عمومی، بارز و گویا از شهر تهران همچون برج آزادی، هواپیما، آسمان‌خراش­‌ها و برج­‌های مسکونی، خیابان­‌ها و وسایل نقلیه متراکم را به تصویر کشیده است. علاوه بر فرم­‌های این­چنینی او در راستای محتوای اثر مراودات و مناسبات شهری را نیز به تصویر کشیده است. او در قالب محتوا نیز به زندگی و معاشرت­‌های مدرن و شهری پرداخته است، میزهایی طویل که اجلاس‌سران را نشان می­‌دهد، سرانی که بخشی از میان عناصر انسانی نگارگری­‌های گذشته بیرون کشیده شده‌­اند و بخشی دیگر مردانی در لباس امروزی و معاصر هستند. علاوه بر آن زندگی خصوصی مردم در طبقه متوسط و همچنین حضور و تردد مردم در خیابان­‌های شهر نیز به چشم می­‌خورد.

از لحاظ تکنیکی نیز آثار میلاد غلامی مورد توجه و قابل بحث هستند؛ او با ترسیم آثار بر سطحی مدور و از قضا محدب، مجاب به ترسیم نوع دیگری از پرسپکتیو شده است که ترکیبی از پرسپکتیو رایج در هنر پاپ غربی و پرسپکتیو مینیاتوری شرقی است، او طرح دیگری از تناسبات و عمق میدان را برای طراحی عناصر تصویر اتخاذ کرده است که پرداختن به آن بسیار مورد توجه است.

نمایشگاه آثار میلاد غلامی با عنوان «چرخ نگاره» تا 31 شهریور در گالری سیحون ادامه دارد. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

 

کد خبر: 39299
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-39299
گالری سیحون میلاد غلامی
سایر گزارش های تصویری