کد خبر: 39328 A

نقاشی دیواری جنجالی بنکسی ناپدید شد

نقاشی دیواری جنجالی بنکسی ناپدید شد

نقاشی دیواری بنکسی که به عنوان نمادی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خلق شد، از روی دیوار ساختمان شهر بندری دوور ناپدید شد.

ایران آرت: نقاشی دیواری "بنکسی" که تصویر یک کارگر را در حال حذف کردن یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا نشان می‌دهد،‌ از روی دیوار ساختمان شهر بندری انگلستان ناپدید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از تایم، این اثر هنری که به عنوان نمادی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خلق شد، به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر بندری "دوور" محسوب می‌شد.

این نقاشی دیواری در ماه "می" سال ۲۰۱۷،‌ درست یک ماه پیش از انتخابات سراسری که مباحث مربوط به "برگزیت" را در مرکز توجه قرار داد، خلق شد.

با توجه به گزارش‌های یکی از ساکنان نزدیک به نقاشی دیواری، یک داربست روز شنبه در کنار نقاشی نصب شد و روز بعدی نقاشی ناپدید شد.

این اتفاق واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از کاربران در صفحه فیسبوک خود نوشت :‌"چرا؟ نمی‌توانم درک کنم چرا باید چنین شاهکاری را ناپدید کنند. این یک تراژدی به تمام معناست."

این نقاشی دیواری پیش‌تر در صفحه اینستاگرام بنکسی به عنوان یکی از آثار او تایید شده بود.

مالک ساختمانی که نقاشی بر روی دیوار آن خلق شده است، بیان کرد،‌ بلافاصله پس از آن‌که نقاشی بنکسی را روی دیوار خانه دید به دنبال راه حلی برای فروش آن به یکی از گالری‌های هنری لندن و صرف سود حاصل از آن در خیریه‌ها بود.

"بنکسی" هنوز ناپدید شدن نقاشی دیواری "برگزیت" را تایید نکرده است.

"بنکسی" هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است.

نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است. 

اواخر سال گذشته میلادی نیز، نقاشی "دختری با بادکنک" اثر بنکسی درست پس از اینکه در حراجی ساتبی با قیمت یک میلیون دلار به فروش رفت، خود به خود رشته رشته شد و از بین رفت.

بریتانیا قرار است در تاریخ سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

بنکسی نقاشی دیواری اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین