کد خبر: 40147 A

هنر ایرانی باید شناخته شود و راه آن حضور در رویدادهای بین‌المللی است / حمایت حبیب‌الله آیت‌اللهی از حضور هنر ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز

هنر ایرانی باید شناخته شود و راه آن حضور در رویدادهای بین‌المللی است / حمایت حبیب‌الله آیت‌اللهی از حضور هنر ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز

حبیب‌الله آیت‌اللهی معتقد است؛ هنر ایرانی باید شناخته شود و راه آن حضور در رویدادهای بین‌المللی است و اگر به خاطر شرایط موجود کشور از حضور در این رویدادهای کناره‌گیری کنیم به ضرر خودمان است.

ایران آرت: حبیب‌الله آیت‌الهی، نقاش و پژوهشگر تاریخ هنر درباره حضور ایران در بی‌ینال ونیز گفت: حضور ایران در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز نشان‌دهنده این است که مانند همیشه هنر ایرانی‌ حرف برای گفتن دارد و هنرمندان کشور روز به روز پیشرفت می‌کنند. مطمئن‌ام اگر شرایط برای هنر این مملکت فراهم شود، می‌توانیم در این حوزه حرف اول را در جهان بزنیم.

این نقاش در ادامه بیان کرد: با اینکه شرایط کنونی کشور ما در حال حاضر کمی پیچیده شده است اما دلیل نمی‌شود در حوزه فرهنگ و هنر عقب‌نشینی کنیم. هنر ایرانی باید شناخته شود و اگر به خاطر شرایط موجود کناره‌گیری کنیم به ضرر خودمان است.

این پژوهشگر هنر در ادامه تاکید کرد: اینکه در این دوره ایران با سه هنرمند شرکت کرده است، نشان‌دهنده عزم راسخ هنرمندان و تلاش بی‌وقفه آنها است. همچنین هنرمندان بر مبنای هنرهای جدید پیش رفتند که نشان‌دهنده به روز بودن هنرمندان ایرانی است.

حبیب‌الله آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: به هنرمندان باید بها داده شود و نباید فقط از تعداد محدودی حمایت کنیم زیرا هر هنرمندی در جایگاه خود ارزشمند است پس هنرمندان شهرستانی هم باید در همه چیز سهیم باشند و در رویدادهای بین‌المللی نیز حضور داشته باشند.

پاویون ایران در بینال ونیز

این نقاش پیشکسوت در پایان یادآور شد: در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز یک بانک خصوصی (بانک آینده) از هنر و هنرمندان ایرانی حمایت می‌کند که به نظرم این کار در هنر راه‌گشا است و می‌توانیم به آینده هنر امیدوار باشیم. اگر هر کدام از بخش‌های خصوصی دغدغه حمایت از هنر را داشته باشند روز به روز شاهد موفقیت هنرمندان خواهیم بود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران از 21 اردیبهشت‌ماه (11 می 2019) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی، برپاست و تا سوم آذر (24 نوامبر ) میزبان هنردوستان از سراسر دنیا است.

 

 

 

پنجاه و هشتمین بینال ونیز بانک آینده حبیب الله آیت الهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین