کد خبر: 40577 A

مجسمه یادبود قربانیان برده‌داری رونمایی شد/ عکس

مجسمه یادبود قربانیان برده‌داری رونمایی شد/ عکس

مجسمه یادبود قربانیان برده‌داری اثر کارا واکر در موزه تیت مدرن لندن به نمایش گذاشته شد

ایران آرت: از یک مجسمه‌ هنری ۱۳ متری که برای یادبود قربانیان برده‌داری و روایتگر تاریخچه تجارت برده‌های آتلانتیک است، در موزه تیت مدرن لندن پرده‌برداری شد.

کارا واکر، هنرمند آمریکایی ساکن نیویورک و خالق این اثر برای ایجاد آن از مجمسه "یادبود ویکتوریا" که به افتخار ملکه ویکتوریا ساخته شده و در مقابل کاخ باکینگهام قرار دارد، الهام گرفته است.

به گزارش یورونیوز، پرایش میستری، مجری این طرح در موزه تیت به خبرنگاران گفت: "می‌دانیم که مجسمه یادبود ویکتوریا جشن امپراتوری بریتانیا است. اما کارا آن را در این اثر واژگون نشان داده است. بنابراین آنچه ما داریم یک روایت جمعی یا داستانی است که کارا به ما می‌گوید. او توجه ما را به برده‌داری به ویژه در آمریکا جلب کرده است. بنابراین نکاتی در آن برای شما وجود دارد که فکر کنید چه اتفاقاتی در تاریخ رخ داده است."

2

یادبود ویکتوریا یک بنای تاریخی برای بزرگداشت ملکه ویکتوریا است که از سوی مجسمه ساز برجسته بریتانیایی توماس بروک در سال ۱۹۰۱ و همزمان با مرگ ملکه ویکتوریا طراحی و در سال ۱۹۱۱ پرده‌برداری شد؛ هرچند که اتمام آن تا سال ۱۹۲۴ به طول انجامید.

دورهٔ ویکتوریایی اوج انقلاب صنعتی و اوج امپراتوری بریتانیا محسوب می‌گردد. ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۷ میلادی زمانی که تنها ۱۸ سال داشت بر تخت نشست. دوران ۶۴ ساله سلطنت او در تاریخ بریتانیا اهمیت بسیاری دارد چرا که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ مستعمرات این امپراتوری در سطح جهان بود.

این اثر هنری از تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ( ۲ اکتبر ۲۰۱۹) تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ (۵ آوریل ۲۰۲۰) در تیت مدرن لندن در معرض نمایش عموم است.

4

مجسمه موزه تیت مدرن لندن اثر هنری کارا واکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین