کد خبر: 40595 A

اتفاقات و لحظات مهم تاریخ در یک چیدمان هنری/ عکس‌ها

اتفاقات و لحظات مهم تاریخ در یک چیدمان هنری/ عکس‌ها

اس دولین در این اثر هنری اتفاقات و لحظات مهم تاریخ بشر را به گونه‌ای نمادین به تصویر کشیده است.

ایران آرت: از زمانی که نخستین انسان غار را برای درک بیشتر دنیای اطراف خود ترک کرد تا پارلمان سوئد، جایی که گرتا تونبرگ سخنرانی معروف خود در مورد تغییرات آب و هوایی را ایراد کرد و تمام حوادث مهم تاریخ بشریت موضوع نقشه سه‌بعدی و مدل توپوگرافی طراح و مدل ساز مشهور "اس دولین" است که در گالری Pitzhanger به نمایش درآمده است.

این نقشه که برای خانه-گالری Pitzhanger در لندن طراحی و ساخته شده است مدل توپوگرافی کروی پیچیده‌ای با قطر ۱۸ متر است که وقایع مهم تاریخی را به ترتیب تقدم زمانی به نمایش درآورده است.

به گزارش زما، نام این اثر "The installation, titled Memory Palace" از تکنیکی در یونان باستان به عاریه گرفته شده است که بر تجسم مکان های فیزیکی متکی بود و به کمک آن افراد می‌توانستند حافظه بلند مدت خود را به کمک این تکنیک تقویت کرده، اطلاعاتی که فراموش کرده‌اند را به یاد بیاورند و حتی به ادراک مسائلی که پیش‌تر در مورد آن نیاندیشیده‌اند برسند.

2

اس دولین در مورد چگونگی رسیدن به این ایده گفته است: "اتفاقات و لحظات مهم تاریخ بشر خاطرات جمعی تمام انسان‌ها هستند. تصمیم داشتم که به گونه‌ای نمادین این اتفاقات مهم را به تصویر بکشم. گویی که انسان ها خود آینه ای باشند در این حوادث و بازتاب آن را در چیزی که امروزه "خود" می‌نامند ببینند.

چنین فضایی و حسی می‌تواند باعث ایجاد گفت‌و‌گو در میان بازدید کنندگان آن شود که خوب به شکلی کانسپت اصلی حافظه انسان‌ها است.

3

اس دولین می‌گوید: "زمانی که کودک بودم به دیدن نمایش son et Lumiere در پاریس رفتم. نمایشی که در مدلی با مقیاس ۱:۱۰۰ از شهری که من در آن زندگی می کردم ساخته می شد. قرار گرفتن در آن فضا، و ترکیب صدا و موسیقی و معماری تاثیر شگفتی بر من گذاشت.

و این دقیقا همان طریقی است که "memory palace" عمل می کند. ایده ها، کلمات و صداهایی که در معماری تجسم و عینیت می یابند. همان گونه که من هیچ وقت آن نمایش و داستانی که بیان می کرد را فراموش نکرده ام؛ امیدوارم این مکان هم تاثیری مشابه را بر ذهن مخاطب خود بگذارد".

4

1

5

7

معماری هنرمند چیدمان اثر هنری اس دولین چیدمان هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین