کد خبر: 40617 A

نمایش آثار نابغه هلندی در موزه هنر آکلند/ عکس

نمایش آثار نابغه هلندی در موزه هنر آکلند/ عکس

موزه آکلند که مجموعه‌ای از نقاشی‌های رامبرانت را در اختیار دارد، تصمیم گرفته آثار این هنرمند بزرگ را به نمایش بگذارد.

ایران آرت: موزه هنر آکلند (Ackland) در دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کرد که به‌مناسبت سیصد و پنجاهمین سالگرد مرگ رامبرانت نقاش هلندی در سال ۱۶۶۹، نمایشگاهی از آثار این هنرمند برگزار می‌کند.

موزه آکلند تنها موزه هنر دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا که مجموعه ای از نقاشی های رامبرانت را در اختیار دارد، تصمیم گرفته تا از امروز  (جمعه) ۴ تا ۲۰ اکتبر (۱۲ تا ۲۸ مهر) آثار این هنرمند بزرگ را به نمایش بگذارد.

پایگاه اینترنتی دانشگاه کارولینای شمالی با اعلام این خبر، آثار رامبرانت را نمایانگر مهارت فنی این هنرمند و دید عمیق وی به ویژگی های انسانی خواند و از این نمایشگاه به عنوان فرصتی بی نظیر برای علاقه‌مندان به هنر یاد کرد تا با استعداد رامبرانت از نزدیک آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، تابلوهای نقاشی موجود در مجموعه آکلند که طی بیش از ۲۰ سال از سال ۱۶۳۵ تا ۱۶۵۶ خلق شده است، مطالعات در مورد فرم بدن انسان و چشم اندازهای هلند را نشان می دهد. این آثار در سبک و تکنیک متغیر است و مشخص می کند که رامبرانت برای تعریف مهارت های خود از چه روشی استفاده کرده است.  

2

مجموعه آثار در اختیار موزه آکلند هفت نقاشی رامبرانت را شامل می‌شود که در سال ۲۰۱۷ به موزه هنر آکلند هدیه داده شداین بزرگترین هدیه ای بود که در اختیار این موزه  قرار می گرفت.

موزه آکلند با دستیابی به این هدیه، عنوان مهمترین منبع نقاشی های عصر طلایی هلند در آمریکا را به خود اختصاص داد.

رامبرانت هارمنزون فان راین ( Rembrandt Harmenszoon van Rijn ) که به نام کوچکش شهرت یافت از چهره های دوران طلایی هلند بود که در سال ۱۶۰۶ به دنیا آمد و در سال ۱۶۶۹ از دنیا رفت. او یکی از بزرگترین هنرمندان بصری در تاریخ هنر و مهمترین هنرمند در تاریخ هنر هلند به شمار می رود. کمک وی به هنر در دوره دستاوردهای بزرگ فرهنگی انجام شد که مورخان از آن به عصر طلایی هلند یاد می کنند.

3

رامبرانت نماینده مکتب و سبک نقاشی هلندی و نخستین هنرمندی بود که اهمیت پرداختن به رنگ، نور و اسلوب رنگ‌آمیزی را با اهمیت انتخاب موضوع برابر می‌دانست. تضاد شدید میان نور و سایه از مهمترین ویژگی‌های آثار این نقاش است.

رامبرانت هرگز به خارج از هلند سفر نکرد، اما آثارش الهام بخش آثار هنرمندان ایتالیایی و هلندی هایی بود که در ایتالیا تحصیل می کردند.

تکنیک های رامبرانت و نقاشی های او در سراسر زندگی اش از محبوبیت خاصی برخوردار بود و شهرت وی به عنوان یک هنرمند، در سطح بالایی حفظ شد. وی همچنین به مدت ۲۰ سال به بسیاری از نقاشان مهم هلندی آموزش می داد.

 

رامبراند نقاش موزه هنر آکلند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین