کد خبر: 4145 A

حرف‌های صالحی امیری درباره گنجینه موزه هنرهای معاصر، لغو کنسرت‌ها و...

پاسخ وزیر فرهنگ درباره ممنوعیت‌های خاتمی

پاسخ وزیر فرهنگ درباره ممنوعیت‌های خاتمی

پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی مطرح شده است که دست کم در موضوع ممنوعیت استفاده رسانه‌ها از نام و عکس رییس‌جمهور اصلاحات، او می‌تواند به لحاظ سازمانی پاسخگو باشد

ایران‌آرت: سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره استفاده رسانه‌ها از تصویر سیدمحمد خاتمی برای دعوت مردم به انتخابات گفت: من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم و انتظار می‌رود سوال‌های این حوزه از من پرسیده شود.

به گزارش ایران‌آرت، این پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی مطرح شده است که دست کم در موضوع ممنوعیت استفاده رسانه‌ها از نام و عکس رییس‌جمهور اصلاحات، او می‌تواند به لحاظ سازمانی پاسخگو باشد.

در عین حال البته او با کناره گرفتن از پاسخ به این سوال بار دیگر یادآور شد اصل این ماجرا به خارج دولت مربوط است اما حتی این پاسخ سیاستمدارانه هم چیزی از انتظار اهالی رسانه نمی کاهد؛ خبرنگاران انتظار دارند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی و قانونی امور رسانه ها نقش پررنگ تری در تعیین خطوط قرمز ایفا کند. 

ایلنا گزارش داده، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و در جمع خبرنگاران گفته ان‌شاالله سعی می‌کنم نشست رسانه‌ای دوم خودم را با اصحاب رسانه داشته باشم و در آن همه نقد و نظرات و مواضع و عملکرد ارشاد را به اطلاع همگان خواهیم رساند. ما دولت پاسخگو هستیم و من هم وظیفه خودم می‌دانم که به صورت دائم به اصحاب رسانه پاسخگو باشم.

اما بخش دیگری از سخنان وزیر در این نشست به گنجینه موزه هنرهای معاصر مربوط بود. آن‌طور که ایسنا در این باره گزارش داده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفته: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم، موضوع ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به اروپا در مسیر کارشناسی معاونت حقوقی و کمیسیون سیاسی - امنیتی دولت قرار دارد.

سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره وضع ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به اروپا، اظهار کرده: با توجه به نگرانی‌هایی که به لحاظ حقوقی در این زمینه وجود داشت، قرار شد این موضوع در کمیسیون حقوقی و سیاسی، امنیتی دولت به‌صورت دقیق‌تر بررسی شود و در نهایت، با تصمیم کارشناسی قوی‌تری به صحن دولت بیاید و کارشناسی شود.

وزیر ارشاد که ۲۷ فروردین‌ماه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در «باغ زیبا» صحبت می‌کرد، درباره سازمان صنفی نظام هنری نیز توضیح داد: یکی از سیاست‌های قطعی رییس‌جمهور در ابتدای شروع به کار دولت، توجه جدی به امر تولی‌گری و کاهش تصدی‌گری است. بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که کل امور تصدی‌گری را به‌تدریج به صنف و نهادهای این حوزه واگذار کنیم.

 

صالحی امیری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت‌ها، گفت: ما الان در حوزه اجرای صحنه‌ای، مشکل جدی نداریم. در مجموع و در سطح کشور، این امر جاری است. تقاضای من از اصحاب رسانه این است به این موضوع دامن زده نشود. موسیقی، بخشی از نیاز و هویت ایران است که در حال حاضر در سطح کشور اجرا می‌شود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موزه هنرهای معاصر سیدمحمد خاتمی سیدرضا صالحی امیری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین