کد خبر: 42451 A

رونمایی از آثار کمتر شناخته شده ونسان ون‌گوگ

رونمایی از آثار کمتر شناخته شده ونسان ون‌گوگ

نمایشگاه آثار ون‌گوگ در فنلاند، پنج سپتامبر سال آینده میلادی آغاز به کار می‌کند.

ایران آرت:  فنلاند سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار آثار هنری ونسان ون گوگ نقاش معروف هلندی را به‌نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه پس از سال ها انتظار برای انعقاد قراردادی بین فنلاند و هلند به منظور قرض گرفتن آثار این هنرمند، در موزه دیدریچسن (Didrichsen) در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار می شود.

تنها یک اثر از ون گوگ در فنلاند موجود است که در موزه «آتنیوم» (Ateneum) هلسینکی نگهداری می شود.

در گذشته، شاهکارهایی از این هنرمند در فنلاند به نمایش درآمده، اما برای اولین بار است  که مجموعه ای کامل از آثار وی در این کشور نمایش داده می شود.

به گفته مسئولان موزه دیدریچسن، این نمایشگاه، گران‌قیمت‌ترین نمایشگاه و بزرگترین سرمایه گذاری در زمینه آثار ون گوگ در فنلاند است.

به گزارش ایرنا، این موزه از شش سال پیش برای دستیابی به این آثار تلاش کرده است. طرف مقابل این رویداد هنری، موزه «کرولر – مولر» (Kröller-Müller) هلند است. این موزه هلندی دومین مجموعه بزرگ آثار هنری ون گوگ را در اختیار دارد.

هلسینکی با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آنکه سعی دارد که نشان دهد ون گوگ به چه نحو یک هنرمند شد، بلکه برخی از کمترین آثار شناخته شده وی را نیز در معرض دید عموم قرار می دهد. به عنوان نمونه، پرتره شخصی این هنرمند در این نمایشگاه عرضه می شود.

نمایشگاه آثار ون گوگ در فنلاند، پنج سپتامبر سال آینده میلادی آغاز به کار می کند.

ون گوگ متولد ۳۰ مارس ۱۸۵۳ بود که ۲۹ ژوئیه ۱۸۹۰ به زندگی خود پایان داد. وی نقاش پُست امپرسیونیسم و از جمله متنفذترین و سرشناس ترین چهره های تاریخ هنر غربی بود.

وی تنها در مدت بیش از یک دهه، حدود دو هزار و یک‌صد اثر هنری شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن خلق کرد که قدمت اکثرشان به دو سال آخر عمرش بازمی گردد.

 

ونسان ونگوگ ون گوگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین