کد خبر: 42518 A

تمدید زمان نمایشگاه نقاشی های عباس کیارستمی در گالری گلستان

تمدید زمان نمایشگاه نقاشی های عباس کیارستمی در گالری گلستان

استقبال شایان توجه از نقاشی های عباس کیارستمی سبب شد خانم گلستان این نمایشگاه را تمدید کند.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی های عباس کیارستمی در گالری گلستان  تا چهارشنبه ششم آذر تمدید شد.

این نخستین نمایشگاه آثار نقاشی فیلمساز جهانی ایران است که در فقدانش برگزار می شود.

لیلی گلستان و دو پسر کیارستمی ماهها کوشش کردند این سی و چند نقاشی را در مجموعه های خصوصی شناسایی کنند؛ نمایشگاهی که ۱۷ آبان آغاز به کار کرد و با استقبال جالب توجه علاقمندان اکنون تمدید شده است.

به مناسبت این نمایشگاه کتابی با عنوان "مداد عباس" هم توسط نشر نظر منتشر شده است که در افتتاحیه این رویداد رونمایی شد.

لیلی گلستان پیش تر در نشست خبری این نمایشگاه  با بیان اینکه عباس کیارستمی از دوستان قدیمی او بوده است، گفت:" ایشان همیشه این افتخار را به من می‌دادند که نمایشگاه عکس‌های‌شان را در گالری گلستان بگذارند و آثار را جای دیگری نبرند. نقاشی‌های ایشان را هم ‌دیده بودم و بارها پیشنهاد کردم نمایشگاهی از آثار نقاشی خود برگزار کند اما همیشه می‌گفت باید فرصت لازم را پیدا کند تا مدتی روی نقاشی وقت بگذارد و کارها را تکمیل کند."

گلستان ادامه داد: "پس از رفتن کیارستمی همچنان ایده برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های او در ذهنم بود و این موضوع را با فرزندانش احمد و بهمن کیارستمی در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم نقاشی‌ها را گردآوری کنیم. حدود ۱۲ نقاشی در خانه خودشان موجود بود و باقی را با جست‌وجو و پرسش از دیگران پیدا کردیم. الان ۳۳ اثر در نمایشگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک تابلو با آبرنگ نقاشی شده است."

در این نمایشگاه نقاشی های عباس کیارستمی از مجموعه های خصوصی گردهم آمده است که خواندن نام مجموعه دارانش هم جالب توجه است: نیکی کریمی، لیلی گلستان ،مانی حقیقی، پری یوش گنجی، خانواده طاهباز، نیلوفر لاری پوری، کتایون ده چمنی، هوشیار خیام، موزه بانک پاسارگاد و نام هایی که شهرت رسانه ای ندارند.

نقاشی های کیارستمی تا ششم آذر در گالری گلستان به تماشا است.

 

 

عباس کیارستمی گالری گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین