کد خبر: 42889 A

تجلی فیگور،تنوع نگاه شش نقاش در گالری ایده

تجلی فیگور،تنوع نگاه شش نقاش در گالری ایده

ایران آرت: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان “تجلی فیگور،تنوع نگاه” عصر جمعه هشتم آذر در گالری ایده افتتاح می شود.

در این نمایشگاه آثاری از هادی ضیاالدینی، مهدی ضیاالدینی، داوود مظفری، پرویز حیدری، داریش فرد دهکردی، امیرعلی مومن به تماشا است.

پرویز حیدرزاده در معرفی این نمایشگاه نوشته است:  تجلی فیگور،تنوع نگاه توجه به فیگور انسانی در روند تحولات نقاشی جهان ،از دیرباز تا کنون از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در هر دوره تاریخی متناسب با جهان نگری ،سبک وسیاق، و توان تکنیکی هنرمندان به دستاوردهای ارزشمندی دراین عرصه وسیع رسیده اند. تا جاییکه درآثار بی شماری از آنان فیگور انسانی مرکز ثقل شکل دهنده آثارشان شده است. اهمیت فیگور انسانی در دیوارنگاره های یونان باستان ،مصرباستان،ایران باستان وبه ویژه عصر رنسانس و بارک نشان از این مهم دارد.

با جنبش مدرنیسم و پی آمدهای آن، نوع نگاه هنرمندان به فیگور انسانی ،متاثر از ادراک زیبایی شناسانه معاصر، دچار دگردیسی ،اغراق و کژنمایی و حتی استحاله شده و درکلیت تابلو به گفتمان تازه ای از جلوه های بصری می انجامد.

نمایشگاه حاضر در ادامه نمایشگاه قبلی فیگوراتیو گالری ایده، حاصل تجربیات هنرمندان نقاشی است که در این راستا متناسب با توانمندی و زاویه دید خود کوششی داشته اند بر اهمیت فیگور انسانی در آثارشان. 

تجلی فیگور،تنوع نگاه تا ۱۳ آذر ماه در گالری ایده دایر است.

 

 

گالری ایده هادی ضیاالدینی مهدی ضیاالدینی پرویز حیدری پرویز حیدرزاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین