کد خبر: 4415 A

فرگشت تاریک یعنی چه؟ /نقاشی های آذین رستمی در گالری ویستا

فرگشت تاریک یعنی چه؟ /نقاشی های آذین رستمی در گالری ویستا

رویکرد سیاسی اجتماعی آثار آذین رستمی و ارجاعات تاریخی، آنها را تامل برانگیز کرده است.

ایران آرت : آذین رستمی که از  اول اردیبهشت‌ماه مجموعه "فرگشت تاریک" را در گالری ویستا به نمایش درآورده است به ایران آرت  گفت:موضوع آثار این نمایشگاه درباره "کلیله و دمنه" است و من در آن سعی کرده‌ام فضایی متناسب با این داستان را در آثارم شکل بدهم.

او ادامه داد: این آثار در سه مرحله شکل گرفته‌اند، بخشی که در قطع‌های کوچک ارائه شده فضای سیالی دارد و موجوداتی که در این آثار حضور دارند موجوداتی اقتباس شده از خود داستان "کلیله و دمنه" هستند و فضای خیالی ساخته شده است.

این هنرمند نقاش گفت: سه تابلوی بزرگ در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید که بر اساس برداشت شخصی خودم آن‌ها را رسم کرده‌ام و اشاره مستقیم به حیوانات این داستان ندارد و بیشتر بر اساس شرایط اجتماعی و سیاسی آن دوران که بر اساس اشاره‌ها  و شنیده‌ها به دست آمده است، خلق شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌های آذین رستمی در گالری ویستا

رستمی گفت: برخی آثارم نیز که فضایی دایره‌ای دارند به طور کل تخیلی هستند و من در آن ناکجاآبادی را به تصویر کشیده‌ام که شاید به واقع هیچ نشانه و یا مظهر مساوی ندارد.

او درباره عنوان نمایشگاهش گفت: "فرگشت تاریک" در واقع وابسته به خود واژه "فرگشت" است که به نوعی به نظریه تکامل داروین اشاره دارد و به معنای برآمدن و به وجود آمدن است که بیشتر در علم تکامل زیستی به کار می‌رود. اما من فکر کردم شرایط سیاسی و اجتماعی با توجه به زیست انسان و علیرغم تفاوت‌ها مشترکاتی دارند.

این هنرمند نقاش گفت: من در واقع بیشتر به مفهوم اشاره دارم تا به شکل؛.در حقیقت من می‌خواستم شرایط سیاسی و اجتماعی زندگی بشر را در گذشته و در حال که خودم زندگی می‌کنم و حتی در زمانی که دیگر نیستم به تصویر بکشم.

رستمی گفت: این روند در طول تاریخ تکرار شده و تنها شکل این موجودات است که تغییر می‌کند وگرنه محتوا همان است که بود.

نمایشگاه نقاشی‌های آذین رستمی در گالری ویستا

او گفت: استفاده از عنوان "تاریک" نیز به این معناست که همواره این روند به سوی فضای منفی حرکت کرده و شکلی مثبت به خود نگرفته است.

این هنرمند نقاش گفت: من در این نمایشگاه 20 اثر در سه سایز  کوچک، بزرگ و دایره‌ای به نمایش در آورده‌ام  که تکنیک کارهای کوچک جوهر اکریلیک روی مقواست و بقیه جوهر اکریلیک روی بوم هستند.

نمایشگاه نقاشی‌های آذین رستمی با عنوان "فرگشت تاریک" یکم تا 12 اردیبهشت‌ماه در خیابان مطهری، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم، پلاک11 میزبان علاقمندان است.

 

گالری ویستا آذین رستمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین