کد خبر: 44200 A

آمارهای جالب از درآمد هنرمندان تجسمی/ آنان که غنی‌ترند، محتاج‌ترند!

آمارهای جالب از درآمد هنرمندان تجسمی/ آنان که غنی‌ترند، محتاج‌ترند!

یافته‌های یک بررسی نشان می‌دهد سازمان‌های هنری کوچک در مقایسه با سازمان‌های بزرگتر، درصد بالاتری از درآمد خود را به‌ عنوان حق‌الزحمه به هنرمندان پرداخت می‌کنند.

ایران آرت: در سال ۲۰۱۲، سازمان هنرمندان شاغل و اقتصاد بزرگتر (W.A.G.E.) گزارشی در مورد وضعیت اجرت هنری منتشر کرد. بیش از ۵۸ درصد از افرادی که برای تهیه این گزارش از آنها پرسش شد، گفتند برای نمایش آثارشان در موسسات آمریکایی هیچ پولی دریافت نکردند و برای جبران این زیان مالی، بین ۵۰۰ تا صفر دلار به آنها داده شد. حال که نزدیک به یک دهه از آن زمان می گذرد، بررسی جدید این سازمان نشان می‌دهد پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است.

سازمان مزبور با تکیه بر اطلاعات موسسه  تحقیقاتی دانشگاه کورنل که تعاملات بین هنرمندان و موسسات را تحلیل می کند، گزارش جدیدی منتشر کرد و یافته های آن نشان داد از سال ۲۰۱۴، هنرمندان تقریبا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از محل ۶ هزار و ۹۷۰ مورد معامله با ۷۷ سازمان هنری دریافت کرده اند. به این ترتیب، این هنرمندان به طور متوسط ۸۰۰ دلار برای شرکت در یک نمایشگاه، اجرا یا موارد دیگر به دست آورده اند.

به گزارش ایرنا، مجله هنری آرت‌نیوز در گزارشی در این خصوص نوشت: سازمان هنرمندان شاغل و اقتصاد بزرگتر در سال ۲۰۱۴، برنامه ای برای مراکز هنری اجرا کرد که از طریق آن، سازمان های مزبور به رعایت حداقل استانداردهای پرداخت به هنرمندان متعهد می شدند.

وجوهات مالی برای هر موسسه به نسبت درصد ثابتی از مجموع هزینه های عملیاتی سالانه شان محاسبه شد. تعریف حداقل استانداردها برای موسسات، هزینه های نیروی انسانی را چنانچه گمان می رفت، کاهش نداد. در واقع، یافته های بررسی جدید نشان داد که ۶۹ درصد از مجموع حق الزحمه پرداخت شده، فراتر از رقم حداقلی بود.

اما این مساله همواره مشمول موسسات بزرگتر نمی شود. سازمان یاد شده در بررسی خود به این نتیجه رسید که تناسبی بین بزرگی و کوچکی موسسه با درصد بودجه هزینه شده آن برای هنرمندان وجود دارد. از اینرو، مدارکی در دست است مبنی بر اینکه موسسات کوچک و متوسط، مبالغ بیشتری برای این برنامه هزینه می کنند.

موسساتی با درآمد بیش از ۵ میلیون دلار مجموع هزینه های عملیاتی سالیانه تنها یک درصد از بودجه خود را به عنوان حق الزحمه به هنرمندان می دهند، در حالی که سازمان هایی با درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار دلار مجموع هزینه های عملیاتی سالیانه، ۷ درصد از بودجه شان را برای این افراد هزینه می کنند.

 

نقاشی هنرمند نقاش آرتیست درآمد هنرمندان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین