کد خبر: 44400 A

آمار بازدیدکنندگان موزه لوور در سال ۲۰۱۹/ داوینچی هم ناجی نشد

آمار بازدیدکنندگان موزه لوور در سال ۲۰۱۹/ داوینچی هم ناجی نشد

در راستای سیاست‌های اخیر موزه "لوور" پاریس برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان و جلوگیری از ازدحام جمعیت، شمار بازدیدکنندگان این موزه به ۹.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت

ایران آرت: "ژان لوک مارتینز" مدیر موزه لوور در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه درباره کاهش آمار بازدیدکنندگان این موزه گفت:‌ "بیشترین تغییرات در ماه‌های ژوئن،‌ جولای و آگوست زمانی که شمار بازدیکنندگان این موزه تا ۶۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد، رخ داد."

"مارتینز" افزود: "ما سعی کردیم شمار بازدیدکنندگان را تا حدی کاهش دهیم که همچون سال ۲۰۱۸ شاهد بازدید بیش از یک میلون نفر در هر ماه نباشیم."

به این منظور در طول تابستان درست زمانی که پایتخت فرانسه شاهد موج شدید گرما بود، این موزه به مدت چند روز به طور کامل ‌درب‌های خود را بست.

مدیر این موزه بیان کرد: "ما تنها مؤسسه فرهنگی در جهان هستیم که چنین اقدامی را انجام داده است. ما این کار را انجام دادیم، چرا که می‌خواهیم با شرایط بهتری میزبان مردم باشیم و صرفا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب نکنیم."

رزرو اینترنتی بلیت‌های بازدید از این موزه که اکنون نیمی از بازدیدها را شامل می‌شود نیز نقش مهمی در ایجاد تعادل شمار بازدیدکنندگان داشته‌ است.

رزرو اینترنتی بلیت‌ برای تماشای آثار "لئوناردو داونیچی" اجباری است. اواخر اکتبر،‌ حدود ۱۸۰ هزار نفر یک هفته قبل از آغاز نمایشگاه بی‌سابقه "داوینچی" ‌در "لوور"، بلیت‌های خود را رزرو کرده بودند.

این نمایشگاه که بلیت‌های آن تماما به فروش رفتند شمار بازدیدکنندکان این موزه را در ماه نوامبر حدود ۱۴ درصد افزایش داد و مسوولان موزه را مجبور کرد برای پاسخگویی به علاقه‌مندان، شش سانس دیروقت را پیش از اتمام این نمایشگاه در ماه فوریه به برنامه خود اضافه کنند.

مدیر موزه لوور معتقد است، اعتراض‌های جلیقه زردها در خیابان‌های پایتخت فرانسه تاثیر چندانی بر شمار آمار بازدید کنندگان موزه لوور در سال ۲۰۱۹ نداشته است.

موزه "‌لوور" پاریس همواره به عنوان ‌پربازدیدترین موزه جهان شناخته می‌شود. موزه ملی چین واقع در پکن با جذب ۸.۶ میلیون بازدیدکننده و موزه متروپولیتن نیویورک با جذب ۷.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸، به ترتیب در رتبه دوم و سوم پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار می‌گیرند.

 

داوینچی موزه لوور لئوناردو داوینچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین