کد خبر: 44669 A

واکنش آیدین آغداشلو به سانحه هواپیمای اوکراین/ کاش به سالخوردگی نمی‌رسیدم!

آیدین آغداشلو، هنرمند پیشکسوت برای ابراز تاسف بابت سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ و جان‌باختن شماری از دانشجویان و دانش‌آموختگانی که از مسافران این هواپیما بودند، مطلبی را منتشر کرد.

حجم ویدئو: 26.80M | زمان ویدئو: 00:02:28

ایران آرت، آیدین آغداشلو عصر روز شنبه (۲۱ دی‌ ماه) نقاشی خاطرات انهدام ۱۰ (۱۳۵۹) را از مجموعه خاطرات انهدام به همراه یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرم خود منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

"ماجرای ساقط کردن هواپیمای اوکراینی را به همه‌ی داغداران و به تک تک مردم و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و خودم را شریک ماتم آنان می‌دانم.

چنین پرده‌پوشی و بی‌مسئولیتی و اهمال ناشایستی، نشانه گسترش خارج از حد و نامعقول نوعی از تصور رایج است که مردم را به دوپارگی و تقابل واضحی کشانده و حق سوال و مطالبه را از بخشی از آنان دریغ کرده و در سرخوردگی و تنهایی و انزوا و غیظ رهایشان کرده است‌.

حق سوال و مشارکت و مطالبه، عین ذات و نفس همان کرامت انسانی است که همه از آن دم می‌زنند و احترامش را واجب می‌دانند، همانی که باید بی‌هیچ ملاحظه خودی و غیرخودی، همیشه و از پیشاپیش نصب العین و مورد پذیرش و شناسایی زعمای قوم و مسئولین قرار گیرد.

این کرامت انسانی اما، به همین راحتی، با پرده‌پوشی در قالب مصلحت‌اندیشی و با پاک کردن آثار بازمانده به خاطر زدودن بی‌اعتمادی‌ها و ملامت‌های در راه و پیشگیری از عواقب خطایی آشکار، زیر پا گذاشته شده است و ... دریغ.

کاش به سالخوردگی نمی‌رسیدم تا شاهد و بازگوکننده‌ی مکرر خاطرات انهدام شوم و ببینم که چطور در چشم برهم‌زدنی، آن همه جان عزیز زیبا و گران‌بهای حامل امید و آینده و معنا و خلاقیت، به یک باره از میان می‌رود و ما را حسرت‌زده و تلخ و شرمسار از زنده ماندنمان در پشت سر می‌گذارد ... تا در سال‌های دراز بعدی، یک‌سره بر خود بپیچیم و ندانیم که با باقی‌مانده عمر خود چه ‌کنیم..."

آیدین آغداشلو هواپیمای اوکراین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین