کد خبر: 45208 A

دفاع لیلی گلستان از حراج تهران/ وقتی قیمت حراج باعث غرور هنرمندان جوان می‌شود!

دفاع لیلی گلستان از حراج تهران/ وقتی قیمت حراج باعث غرور هنرمندان جوان می‌شود!

لیلی گلستان در مصاحبه‌ای از جایگاه حراج تهران دفاع کرد و ادامه این روند را نیازمند اصلاح دیدگاه برخی از هنرمندان جوان دانست.

ایران آرت، حراج تهران همواره از منظرگاه منتقدان در معرض دو نگرش متفاوت آسیب و فرصت به بقای خود ادامه داده است؛ نسیم این نگرش های متنوع در تیر ماه و دی ماه بر تن حراج تهران چنان وزید که گاه کام آن گاه تلخ و گاه شیرین شد.

 لیلی گلستان مدیر گالری گلستان و از پیکسوتان و فعالان حوزه هنرهای تجسمی، حراج تهران را یک اتفاق نادر در فضای هنری کشور عنوان کرد و افزود: قیمت آثار فروش رفته در این رویداد یک استثناست و نمی تواند معیار بهای کلی برای خرید و فروش در گالری‌ها باشد.

گلستان گفت: حراج تهران دارای ویژگی های متعددی است که می تواند به عنوان یک شب فارغ از دیگر فضای هنری ایران لحاظ شود و به دلایل مختلف آثار حاضر در این رویداد با اعتباری که این مجموعه در این سال ها به دست آورده است دارای ارزش می شود. هنرمندان باید به این توجه کنند که فردای حراج تهران معجزه ای در کیفیت هنری آنها رقم نخورده است. 

به گزارش ایرنا، وی افزود: هنرمندان جوانی که آثارشان به سختی ۱۰ میلیون تومان فروش می رود پس از فروش ۷۰ میلیونی در حراج تهران حاضر نیستند با قیمت شب قبل از حراج آثار خود را به فروش رسانند درحالی که باید هنرمندان جوان فرایند پیشرفت حرفه ای خود را آرام و منطقی پیش ببرند تا همان طور که یکباره صعود کردند، سقوط نکنند.

وی در پاسخ به محدودیت تنوع آثار هنرهای تجسمی در این حراج گفت: تیم کارشناسی فروش بسیار دقیق آثار را بررسی می کند و به دلیل شناخت بازار و مخاطب تلاش می کنند آثاری را معرفی کنند که شانس فروش بیشتری دارد که برای مثال امسال گالری گلستان ۱۰ اثر به هیئت انتخاب معرفی کرد و تنها دو اثر انتخاب شد.

وی به نقش مهم این رویداد در رونق اقتصادی هنر ایران اشاره کرد و گفت: حراج تهران در فضای گالری ها و رویدادهای هنری ایران تاثیر مثبتی داشته است و به عبارتی رونق را وارد خرید و فروش آثار هنری کرده است.

مدیر گالری گلستان نقش حراج تهران را در ارتقای آگاهی مردم ستود و افزود: مردم در این سال ها فهمیدند که آثار هنری می‌تواند به یک پس‌انداز برای آنها بدل شود. مفهوم زیبایی شناسی از نخبگان هنری به عموم جامعه گسترش یافته است و مردم برای آثار هنرهای تجسمی به عنوان یک هنر فاخر و ارزشمند نقش و جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته قائل هستند.

 

حراج تهران لیلی گلستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین