کد خبر: 45220 A

الهام از معماری ایرانی در نمایشگاه "وایت مجیک"/ روایت سیاوش حاتم از آغاز دوره جدید حیات

الهام از معماری ایرانی در نمایشگاه "وایت مجیک"/ روایت سیاوش حاتم از آغاز دوره جدید حیات

سیاوش حاتم گفت: هدفم از خلق آثار این مجموعه این بود که آثاری را ارائه دهم که باعث شود حال مخاطب خوب شود زیرا او تاریکی و سیاهی را همه‌جا می‌بیند.

ایران آرت، نمایشگاه آثار سیاوش حاتم با عنوان "وایت مجیک" در گالری ایوان برپاست. حاتم  با بیان اینکه ۱۱ تابلوی نقاشی و 4 مجسمه در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: اولین جزئی که در این مجموعه خلق شد، مجسمه گنبد مانندی بود که با آهن و سیم بکسل ساخته شد. این مجسمه با الهام از معماری ایرانی، تجربیات زندگی و فضای اطرافم و تمام اَشکالی که دوست دارم ساخته شده است.

نمایشگاه سیاوش حاتم

حاتم ادامه داد: همه مجسمه‌های این مجموعه برآمده از ناخودآگاهم هستند. طراحی می‌کردم، می‌ساختم، خراب می‌کردم و قصد داشتم دست خط خودم را در این آثار داشته باشم. کار را با سیم آغاز کردم و در ابتدا هدفم این بود که حجمی را ساخته و در فضای اطراف خودم بگذارم که به عنوان دریافت‌کننده و فرستنده انرژی عمل کند. درون همه این مجسمه‌ها قلبی وجود دارد که توسط سیم‌ها از آن محافظت می‌شود. این انرژی حیات است که درون همه ما وجود دارد و آن را به صورت ویژوال در مجسمه‌ها نشان دادم.

نمایشگاه سیاوش حاتم

به گزارش هنرآنلاین، او ادامه داد: همان‌طور که در بدن چاکراهایی برای انتقال انرژی وجود دارد، در این مجسمه‌ها نیز چنین نقاط تلاقی را در نظر گرفتم و احساس می‌کنم که این مجسمه‌ها در هر محلی قرار بگیرد باعث بالا رفتن انرژی مثبت می‌شود. هدفم این بود که در این عصر تاریکی، آثاری را ارائه دهم که باعث شود حال مخاطب خوب شود زیرا او تاریکی و سیاهی را همه‌جا می‌بیند و از آن خسته شده است.

نمایشگاه سیاوش حاتم

حاتم افزود: این مجسمه‌ها تم فرازمینی دارند و اشاره به موجوداتی هستند که در آینده از درون زمین یا از آسمان به سمت ما می‌آیند. روزگاری ناشناخته که با آن مواجه می‌شویم و تمام باورهای ما را به هم می‌ریزد. کره زمینی که ما در حال نابود کردن آن هستیم هم‌اکنون به خود آمده و با انواع اتفاقات طبیعی، انتخاب می‌کند که چه کسانی روی آن بمانند و چه کسانی باقی نمانند.

نمایشگاه سیاوش حاتم

او درباره نقاشی‌های این مجموعه گفت: برای کشیدن این نقاشی‌ها رنگ اکریلیک را با نمک مخلوط کرده و چند روز باقی می‌گذاشتم و پس از آن به نقاشی با آن رنگ می‌پرداختم، زیرا می‌خواستم که رنگ کاملا پاک باشد و هیچ انرژی بدی در آن وجود نداشته باشد. درست است که فضای این نقاشی‌ها تاریک است ولی در دل همه آنها یک نور یا اشعه دیده می‌شود که شروع به روشن کردن فضا کرده و دوره جدیدی را آغاز می‌کند.

نمایشگاه سیاوش حاتم

حاتم افزود: تمام نقاشی‌ها از ناخودآگاهم آمده و بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، فقط با نیت ثبت یک واقعه که نمی‌دانم منشاء آن کجاست شروع به کار کردم. کار من نقاشی در لحظه است و با خالی کردن ذهن و قرار گرفتن در وضعیت نیمه هوشیاری سعی کردم چیزهایی که به ذهنم خطور می‌کند را بر روی بوم بیاورم. همه این تابلوها موازی و هم‌زمان با یکدیگر خلق شدند یعنی بوم‌ها روی دیوار چسبانده شده و هر زمان روی یکی از آنها کار می‌کردم.

نمایشگاه سیاوش حاتم

او با بیان اینکه در آثار خود بیشتر از حجم‌های هندسی استفاده کرده است گفت: در زمینه هندسه مقدس، معماری ایرانی و دانشی که در زمان قدیم در این زمینه داشتیم مطالعات زیادی داشتم و تحت تأثیر رمز و رازهایی که از این معماری و هندسه به دست آوردم این مجموعه شکل گرفت. سعی کردم این مفاهیم به مخاطب نیز منتقل شود و بیننده را به سمت معنویت موجود در آنها سوق دهم.

نمایشگاه سیاوش حاتم

حاتم افزود: حقیقت واقعی در قلب ماست و چیزی که می‌خواستم به آن اشاره کنم این بود که برای رسیدن به حقیقت باید به درون خود برویم. منظور از جادوی سفید همان تغییر و جادویی است که نتیجه‌اش بیداری و عاشقی و پاکی است و با تغییر دادن برنامه ذهن انسان، ما را از درد و رنج رها می‌کند و ساختارها، ترس‌ها و موانع ذهنی ما را می‌شکند و دوباره با قلبی نو متولد می‌شویم. همه آدم‌ها روی یکدیگر تأثیر دارند و هرچه قدرت و انرژی آنها بالاتر باشد امکان این را دارند که برای دیگران دعا کرده و همه اتفاقات خوب را بخواهند. حقیقت واقعی در قلب ما نهفته است و راه تغییر واقعیت جعلی، تجسم کردن رویای بهشتی واقعی است.

نمایشگاه سیاوش حاتم

نمایشگاه آثار سیاوش حاتم تا 14 بهمن در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برپاست.

 

گالری ایوان سیاوش حاتم گالری ایوان دو وایت مجیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین