کد خبر: 45233 A

۹ عکس جذاب چند میلیون‌دلاری/ از خودنگاره سیندی شرمن تا راین باشکوه

۹ عکس جذاب چند میلیون‌دلاری/ از خودنگاره سیندی شرمن تا راین باشکوه

عکس‌هایی که عکاسان معتبر و مشهور جهان می‌گیرند در حراجی‌ها به قیمت بالایی به فروش می‌رسد.

ایران آرت: عکس‌هایی که عکاسان معتبر و مشهور جهان می‌گیرند در حراجی‌ها به قیمت بالایی به فروش می‌رسد. فانتوم اثر پیتر لیک، چند اثر از عکاس معروف آندریاس گورسکی و ۲ اثر از سیندی شرمن از گران‌ترین عکس‌های جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش اعتماد آنلاین، گرفتن عکس با شیوه‌ها و چارچوب‌های مختص عکاسی کاری بسیار حرفه‌ای است و به تخصص نیاز دارد. عکس‌هایی که با قیمت‌هایی گزاف به فروش می‌رسند ویژگی‌های جالبی دارند که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند. ارزش این آثار را خود هنرمندان تعیین نمی‌کنند، بلکه کسانی روی این عکس‌ها قیمت می‌گذارند که خریدار آنها هستند. بیشتر آثاری که در این گزارش معرفی می‌شوند در حراجی به فروش رسیده‌اند. 

گران‌ترین عکس‌هایی که تاکنون فروخته شده به شرح زیر است:

۱. فانتوم، پیتر لیک

1

پیتر لیک (Peter Lik) این عکس را در آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) در آریزونای آمریکا گرفته است. این عکس سیاه و سفید در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد.

۲. راین ۲، آندریاس گورسکی

2

آندریاس گورسکی (Andreas Gursky) این عکس را در کنار رودخانه راین گرفت. این عکس رودخانه راین را نشان می‌دهد که بین دو زمین سرسبز قرار گرفته و رنگ آسمان نیز تناژ طوسی به عکس داده است. این دومین عکس مشهور گورسکی از رودخانه راین است که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد. 

۳. بدون عنوان، سیندی شرمن

3

عکس سیندی شرمن (Cindy Sherman) یک خودنگاره است و سیندی جوان را نشان می‌دهد که با لباسی به سبک قدیمی روی زمین خوابیده و ترکیب رنگ نارنجی لباس با سایه‌روشن‌ها هارمونی بسیار زیبایی به عکس بخشیده است. این اثر در سال ۱۹۸۱ گرفته شد و در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید. 

۴. برای علیاحضرت، گیلبرت و جرج

4

اثر عکاسان بریتانیایی گیلبرت پروش (Gilbert Prousch) و جرج پسمور (George Passmore)  با چاپ نقره‌کوب در سال ۲۰۰۸ به قیمت ۳ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۲۷۶ دلار به فروش رسید. 

۵. سربازان مرده، جف وال

5

نام اصلی این اثر «گفت‌وگوی سربازان مرده» است که سربازان ارتش سرخ را در زمستان سال ۱۹۸۶ در افغانستان به نمایش می‌گذارد. عکسبرداری از مدل‌های این تصویر در استودیو انجام گرفت و بعد تصویر آنها به فضایی بیرونی الحاق شد. این عکس در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد. 

۶. ۹۹ سنتی ۲، آنریاس گورسکی

6

این اثر به صورت ۲ لوحی چاپ شده و بسیار بزرگ است. پهنای این اثر حدود ۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن نزدیک به یک متر و ۸۲ سانتی‌متر است. این عکس مغازه‌ای با اجناس ۹۹ سنتی را در لس‌آنجلس به تصویر کشیده است. عکس ۹۹ سنتی در سال ۲۰۰۷ در لندن به قیمت ۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۵۶ دلار فروخته شد. 

۷. تالار بورس شیکاگو، آندریاس گورسکی

7

اثر دیگری از آندریاس گورسکی (Andreas Gursky) به نام تالار بورس شیکاگو در سال ۱۹۹۹ عکسبرداری شد. این عکس از بالا گرفته شده است و فضای بورس را نشان می‌دهد که کارگزاران با لباس‌های رنگی‌شان در حال رفت‌وآمد هستند. این اثر در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۵۵ دلار فروخته شد. 

۸. بدون عنوان، ریچارد پرینس

8

شیوه عکاسی این اثر به اصطلاح خود هنرمند «عکس در عکس» است. این اثر برای یک تبلیغ در مجله تایم گرفته شد. عکس اصلی را شخص دیگری گرفت و به دلیل سوءاستفاده از اثرش از پرینس شکایت کرد. این عکس در حراجی نیویورک در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۳ میلیون و ۷۷ هزار دلار فروخته شد. 

۹. عکس‌های بدون عنوان فیلم، سیندی شرمن

9

این عکس از سری عکس‌های سیندی شرمن با نام «عکس‌های بدون عنوان فیلم» است. سیندی شرمن از دختری که در پیچ جاده ایستاده است و چمدانش نیز کنار او قرار دارد عکس گرفت. این عکس سیاه و سفید کنتراست زیادی دارد و بیننده را با سوال‌هایی بی‌پاسخ به حال خود می‌گذارد. این عکس در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار دلار به فروش رسید. 

 

عکاسی عکس عکاس سیندی شرمن رودخانه راین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین